tirsdag den 18. februar 2014

Bunken af blade



...altså ugeblade!

Den kan vokse ekstremt meget her hos mig. 
Jeg får alle min svigermors aflagte, og oveni køber jeg ofte "Hendes Verden", fordi jeg synes, at der ofte er nogle gode opskrifter i.

Det betyder, at jeg jo på ingen måde kan smide bladene ud, inden jeg har gennemset dem for de gode strikke- og hækleopskrifter.
På den måde bliver bunken ofte stor, men i sidste uge blev den igen formindsket i stor stil. Heldigvis er der nogle af bladene, som hurtigt kan lægges til side, fordi de ikke indeholder noget af det, som jeg gerne hiver ud og sætter i plastlommer, og ret hurtigt finder man ud af, at håndarbejdssiderne ofte findes omkring side 120 i Familie Journalen :-)



Alle de gode ting blev revet ud og sat i mapper. Jeg har ellers kun haft en enkel, men nu var jeg nødt til at udvide med to. Det resulterede i, at manden måtte på loftet efter et til mig.
Spørgsmålet er så, om jeg nogensinde får lavet bare en brøkdel af det, som jeg gemmer... men pyt, der er inspiration, hvis jeg får brug for det. Den sidste cardigan, som jeg strikkede, fandt jeg opskriften på i mit ringbind.

Er du også en af dem, der hiver ud af ugeblade og gemmer de gode opskrifter?



16 kommentarer:

  1. Godt at høre om en artsfælle!
    Jeg har samme 'hobby'. Jeg gemmer bare også klip om meget andet-:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hehe, jeg kan godt lide, at du kalder det en "hobby" ;-)

      Slet
  2. Det har jeg gjort, men de blev smidt ud da jeg engang flyttede. Men finder jeg noget godt, så bliver det gemt.. men dog ikke i uanet mængder.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er heldigvis blevet bedre til ikke at gemme alt, men at være lidt kræsen i udvælgniningen, for der er jo en del, som man ender med aldrig at lave - eller blive inspireret af.

      Slet
  3. Elsker at sidde og bladre i mapperne med opskrifter.
    Megafed opskrift på pigekjole du viser - hvor er den fra

    SvarSlet
    Svar
    1. Haha....den spottede jeg også straks :)

      Slet
    2. Den er vist fra Familie Journalen.... jeg ved, at det er en model fra SandnesGarn, for den er nemlig strikket i Mandarin Petit.

      Slet
  4. Jeg har én mappe, hvilket nok egentlig er for lidt. Men jeg forsøger at begrænse mig. Det er faktisk ved at være tid igen, så måske skal der snart bruges en mørk aften på at sortere klippe og smide ud. Det eneste problem er bare, at man får så meget nyt på to do-listen, når man begynder at kigge skidtet igennem!! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh ja, for så husker man alle de ting, som man gerne vil lave ;-)

      Slet
  5. Tror jeg har 10 ringbind og reol fuld af bøger...plus hele blade i arkivmapper.
    Dertil det løse.....udprint fra nattet......og jeg begrænser mig skam.
    Må kun fylde det jeg gør nu ;) Til gengæld er jeg ret god til ind i mellem og rydde kraftigt ud.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tænkte nok, at du også var en gemmer :-) Det er vist en god ide, at have en pladsbegrænsning til nemlig den slags.
      Det kunne være, at jeg skulle kigge mappen igennem for evt. ting, der ikke mere er værd at gemme.

      Slet
  6. Jeg skal love dig for, at jeg også godt kender det med at rive opskrifter ud af gamle ugeblade :D

    Udover strik og hækling gemmer jeg også på madopskrifter, haveartikler og sentenser - nogen gange tænker jeg, at det er helt skørt, for jeg får sjælden fulgt op på noget af det, men jeg elsker at kigge i mine ringbind og lade mig inspirere :)

    I modsætning til dig, som arbejder målrettet, når du river ud, så er jeg slem til at kigge hele bladet igennem - man skulle jo nødig gå glip af noget jo - så her tager det en evighed at "ordne" en bunke gamle blade :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tænkte også, om jeg skulle bladre alle blade igennem side for side, men så tænkte jeg, at hvad jeg ikke har set i bladet, bliver jeg heller ikke ærgerlig over ikke at have gemt :-)

      Slet
  7. Jeg river også ud og gemmer i en mappe. Det er noget, som jeg først er begyndt på det sidste 1 1/2, så jeg har ikke så mange opskrifter liggende endnu.

    SvarSlet
  8. Jeg har samme "last" og har samlet efterhånden en del mapper :) er dog blevet bedre til at sortere fra. Men når man så også har mapper på computeren med alverdens opskrifter, så kan det godt blive lidt uoverskueligt - selvom man har systemer ;)

    SvarSlet

Det er altid hyggeligt med kommentarer fra mine læsere, så smid gerne en.