fredag den 21. februar 2014

Februars "12 months of knitting and crochet" completed



Mit februarprojekt i udfordringen "12 months of knitting and crochet" er nu færdiggjort her i eftermiddag, og jeg er ganske tilfreds med resultatet.

Jeg har tidligere på måneden færdiggjort en lille, strikke vest, som også er en del af udfordringen. Jeg fandt nemlig ud af, at vesten i det hvide mohairgarn nok ville ende  med at være for varm til en baby, der måske først kan passe den sidst på foråret, så jeg valgte at strikke en mere i noget andet garn. Dertil blev der også strikket en lille hue.

Facts om vesten:
Opskrift: Vesten er "Viggos vest" fra bogen "Babystrik på pinde 3" af Lene Holme Samsøe.
Garn: Babysoft fra Mayflower. Jeg har i alt brugt 49 g. garn.
De små æbleknapper er købt på Ebay. Den øverste bliver udskiftet med en lyseblå, hvis det viser sig at blive en dreng.


Facts om huen:
Opskrift: fra hæftet "Mandarin Baby" nummer 1107 fra SandnesGarn.
Garn: Babysoft fra Mayflower. Jeg har i alt brugt 27 g. garn.

Jeg tror ikke, at jeg nogensinde kommer til at strikke efter den opskrift igen. Jeg synes ikke, at den har en god pasform, som fx djævlehuen har. Den er stadig min favorithue til de små størrelser.




_________________________________________________________________________


ENGLISH:

Today I  have finished a little baby vest and a baby hat.
I have used green yarn from Mayflower - it's a mix of cotton and acrylic.
Baby vest: pattern is in danish. More informations HERE.
Baby hat: pattern is in danish. It's to find in "Mandarin baby" number 1107 from SandnesGarn.
I have bought the buttons on Ebay.

_________________________________________________________________________________


Jeg deltager i Creative Friday hos Natural Suburbia.
I am participating in Creative Friday  at Natural Suburbia.




12 kommentarer:

  1. What a darling set. It will be so cute on.

    SvarSlet
  2. hvor er det er sødt sæt. Æbleknapperne er så fine!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Ann - jeg er også blevet rigtig glad for knapperne.

      Slet
  3. Hvor er jeg vild med dit sæt! Især vesten - farven og knapper spiller godt sammen. Den er bare så sød og lige en sag for en baby :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Rigtig mange tak, Elena.
      Ja, knapperne passer faktisk rigtigt godt til den grønne farve. Jeg kan godt lide, at det er farverigt til babyer og børn :-)

      Slet
  4. Hvor er det fin og farven er skøn :-) super sød sæt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Rigtig mange tak - jeg er også rigtig glad for det grønne. Det er endda garn, som jeg købte for over 3 år siden, der kom i brug.

      Slet
  5. den er bare så skøn og rigtig dejlig forårs farve

    SvarSlet
    Svar
    1. Rigtig mange tak.
      Jeg synes også, at farven siger forår :-)

      Slet

Det er altid hyggeligt med kommentarer fra mine læsere, så smid gerne en.