fredag den 14. februar 2014

Flettet sjal / plaited shawl



Her til formiddag fik jeg færdigstrikket det flettede sjal, som er et fælles strikkeprojekt på et kreativt forum.

Jeg har strikket det i Soyagarn fra Netto og har brugt 300 gram garn. Jeg lå kun inde med fire nøgler, men da min søster havde yderligere 3, var der nok til at anvende det. Der er endda et i overskud.

Opskriften er fundet i en af de utallige kreative Facebookgrupper og er gratis.

Da min strikkefasthed ikke helt matchede opskriften, valgte jeg at lave flere udtagninger på bagstykket, og jeg valgte også at strikke de to sidestykker længere, inden jeg nåede til fletdelen. De flettede dele er også en maske bredere end dem i opskriften.



Jeg er tilfreds med resultatet, men jeg tror ikke, at jeg kommer til at bruge sjalet, for farverne har vist sig ikke at klæde min teint så godt.
Pyt med det, jeg har hygget mig med projektet :-)



_________________________________________________________________________

ENGLISH:

Today I  have finished this plaited shawl.
I have used yarn with soya and wool.
The pattern is in danish and is to find HERE..

I don't think that I'm going to wear it, because the colours don't fit my teint.
Anyway, the making of it was funny.

_________________________________________________________________________________


Jeg deltager i Creative Friday hos Natural Suburbia.
I am participating in Creative Friday  at Natural Suburbia.




12 kommentarer:

  1. Imponerende - hvor er det flot!
    Det er da en skam, hvis du ikke selv kan bruge det:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Rigtig mange tak :-)
      Det er det, men jeg håber at finde en løsning. I det mindste har det været godt at strikke det.

      Slet
  2. Kender godt det at man bare må strikke eller lave noget til sig selv, at man så ikke får brugt det til sidst alligevel, ja det er jo så lige det. Håber en anden får glæde af dit sjal :)
    KH Micha

    SvarSlet
    Svar
    1. Så er jeg ikke den eneste :-) Du har ellers lavet nogle flotte ting til dig selv!
      Sjalet skal i hvert fald ikke ende med ikke at blive brugt.

      Slet
  3. Ærgerligt at du ikke synes det passer til dig....men flot er det :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak, Laila :-)
      Jeg afventer, om min sommerfarve evt. vil matche mere.
      I hvert fald skal det ikke henlægges - så hellere at en anden kan bruge det.

      Slet
  4. Det ser godt ud! Farverne er flotte på billeder, men der er måske et andet indtryk i virkeligheden. Måske en gave? Eller hvad skal der sker med sjalet? Måske en giveaway? ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Farverne er som i virkeligheden, men det er som om, at de ikke harmonerer med min hudfarve - i hvert fald ikke den, som jeg har her om vinteren ;-)
      Jeg tænker også, at det kunne være en gave af en eller anden slags... give-away eller en, som vil kunne lide det.

      Slet
  5. Som de andre, synes jeg også, at det ser rigtig lækkert ud. Og så er der måske en heldig veninde (eller søster), der kan modtage sjalet som gave ;)

    SvarSlet

Det er altid hyggeligt med kommentarer fra mine læsere, så smid gerne en.