fredag den 27. december 2013

Hvad gemmerne kunne bidrage med



Efter pyntet til julefrokosten i slutningen af november og Flesthverdages "genbrug" af ideen kom jeg til at kigge i mit skab, og sørme om der ikke lå en masse julekugler i pastelfarver og i to forskellige størrelser! De blev købt sidste år til halv pris lige efter jul. Det er lige sådanne nogle tilbud, som jeg elsker!

Derfor gik jeg i gang med at hænge kugler i loftet over det, der skulle danne rammen for indtagelsen af julemiddagen.
Svigermor hjalp efterfølgende med dækningen, og vi synes begge, at det blev rigtigt fint og julet!

Facts:
Porcelænet er MegaMussel fra Royal Copenhagen.
De små sølv-fyrfadslysestager samt "sølv"-fadet er fra Pigekammeret i Rudkøbing.
Porcelænsjuletræerne er en gave fra mine forældre.
Dugen er fra et lagersalg, hvor der blev solgt ud af duge, der bl.a. bruges på hoteller og restauranter.
Vinglassene er nogle, som min mand havde med, da han flyttede ind hos mig.
Vandglassene er fra 365+ Ikea.
Bestik er Vivianna i mat stål fra Georg Jensen.
Servietringene har jeg hæklet ud fra en opskrift fra Drops.
Servietterne er fra Søstrene Grene.









18 kommentarer:

  1. Hvor er det et smukt bord i har lavet :-)

    SvarSlet
  2. Hvor fint et julebord:-)

    SvarSlet
  3. Ser super godt ud - og super ide med kuglerne i loftet :-) Glædelig jul

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak - jeg håber også, at du har haft en god jul!

      Slet
  4. Hvor ser det godt ud.
    Smukt fad, jeg har netop fået samme fad i julegave :)
    Det ser rigtig godt ud med kuglerne der hænger ned fra loftet. Den ide brugte jeg også sidste år, blot med stjerne i stedet :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det ser også godt ud med stjerner! Måske jeg ender med at bruge noget andet til næste jul :-) Man kan let blive fristet i blogland :-)

      Slet
  5. Hvor er det fint....som altid :)

    SvarSlet
  6. Det ser altså bare så skønt ud og rigtig godt fundet på! Den kunne jeg måske godt finde på at tage til mig og prøve et år :D Rigtig glædelig jul!

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak, Agnethe!
      Jeg håber også, at I har haft en god jul!

      Slet
  7. Wauw, det ser virkelig godt ud. Jeg ville gerne have haft fingrene i nogle julekugler i pastelfarver i år, men "julepynt-budgettet" var brugt op, efter at jeg købte nogle store stjerner :)
    Måske næste år :)
    Kh Lena

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er sikkert nogle smukke stjerner, du så fik hapset i stedet ;-)

      Slet
  8. Hvor er det bare fint, Anja! Det ser rigtig hyggeligt ud!

    SvarSlet
  9. Flæskesteg smager bare bedre, når det spises af RC :p

    - Anne

    SvarSlet

Det er altid hyggeligt med kommentarer fra mine læsere, så smid gerne en.