mandag den 9. december 2013

Den hæklede kurv fra en december for tre år siden


Ja, den fandt min mand sørme i en af kasserne med julepynt ogkom ind til mig med den og spurgte, om jeg ikke synes, at den her i december kunne bruges til alle de redskaber, som ligger i en anden filtet kurv på sofabordet.
Jo, det var da en rigtig god ide, især fordi kanterne på denne er højere = der kan være mere i den :-)
Det kan man vist godt betegne som en win-win, ik'?


Det er lidt sjovt med den kurv, for det var en af de allerførste ting, som jeg hæklede. Den er meget simpelt, idet man kun skal bruge luftmasker, fastmasker, stangmasker og et par kædemasker. Denne var den første af 6-7 stykker, som jeg endte med at hækle.

Opskriften er i øvrigt fra Drops og let at gå til for en nybegynder.

9 kommentarer:

  1. Den er rigtig fin. Godt at den kom frem fra julekasserne :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Linette - ja, jeg havde glemt alt om den, men i år var det min mand, der tømte kasserne med julepynt, og han tager nærmest det hele frem :-)

      Slet
  2. De er så fine de kurve. Jeg har jo 2 herhjemme, og det var faktisk også mit første hækleprojekt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kan jeg godt huske. Nøøøøj, hvor var du stolt :)

      Slet
    2. Anita: nå ja, du fik jo to af mig, endda i to forskellige størrelse og i dine farver (dengang da du var til rødt og sort :-))

      Laila: ja, for søren, det var jeg :-) Jeg fandt ud fra videoer selv ud af at lære at hækle, så det var stort, da det lykkedes mig at lave andet end en lille, simpelt blomst :-)

      Slet
  3. Den er så fin. Hvis du lagde mærke til det. Så stod den jeg fik af dig i pakkekalendergave på sofabordet med julens nødder i

    SvarSlet
    Svar
    1. Den så jeg godt - men det er Anita, der har lavet den :-))
      Jeg har lavet den, som står i Pouls musikværelse ;-)

      Slet
  4. Sødt med den hvide kant :) Bruger selv forskellige kurve til hækleting - det er praktisk men de har en tendens til at klone sig ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hehe, jeg kan ikke lade være med at smile stort over dit "men de har en tendens til at klone sig" :-))) Gad vide, om de kloner sig hos dig, fordi mængden af hækleting på mystisk vis bliver større... :-)

      Slet

Det er altid hyggeligt med kommentarer fra mine læsere, så smid gerne en.