fredag den 15. november 2013

Blogudfordring dag 5: Jeg kunne godt tænke mig at lære at...

strikke mønsterstrik!
Ingen tvivl om det!

Jeg elsker Arne & Carlos' julekugler, som også findes i deres "Påske hele året".




Samtidig drømmer jeg også om en gang at kunne strikke denne skønne cardigan designet af Stine Hoelgaard Johansen


Jeg elsker bare kombinationen af neon sammen med mere afdæmpede farver!

Jeg aner ikke, hvordan man fører de forskellige garn videre "bagpå" arbejdet, og hvordan man undgår at stramme osv.... Det ser bare så flot ud og giver helt andre muligheder for andre udtryk, end dem jeg pt. behersker.

Måske jeg skulle vælge netop mønsterstrik som værende mit mål at få lært i 2014?

_________________________________________________________________________



Jeg detager i udfordringen, der løber i hele uge 46, dvs. fra d. 11. november 2013 til og med d. 17. november 2013 sammen med disse 21 andre bloggere:

Anita med bloggen Photomusen

Karin med bloggen Casa Grau

Helle med bloggen Belladotte - og er også kvinden bag Giveaway i Blogland

Heidi med bloggen Migogmaya

Alice med bloggen Strikket-Bamse

Tinna med bloggen Katja-Zone

Christina med bloggen My By Røgilds

Laila med bloggen StrikSofie

Eg med bloggen Strik og slap af

Elena med bloggen Cupcake By Me

Susanne med bloggen Flesthverdage

Randi med bloggen Ilhja

Christel med bloggen Colors & Creations

Tanja med bloggen Tanja's verden

Aslaug med bloggen Strikkefåret

Rebekka med bloggen BEBAKREA

Fie med bloggen Hækleriet

AlbaDuus med bloggen AlbaDuus

Marie med  bloggen By Lam

Kirsten med bloggen KissersGalleri

Linda med bloggen Boldreels kreative hjørne

22 kommentarer:

  1. Ser også spændende ud :) det er også en udfordring med mønster.
    Den er rigtig flot den cardigan.

    SvarSlet
  2. Det lader til, at det at strikke på den ene eller anden måde, er et ønske, der deles af rigtig mange af dem, der deltager i denne blogudfordring. Hvis vi ikke boede så spredt, som vi formentlig gør, burde vi lave en "lær at strikke noget"-weekend:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er lidt interessant at se, at mange har lidt de samme ønsker - og ja, hvis man ikke boede så spredt, kunne man mødes fysisk og gøre brug af hinandens evner.

      Slet
  3. Vi må stikke hovederne sammen og afsætte en hel dag så du og søster kan få lært at mønster-strikke.....det er nemlig slet ikke så svært som det ser ud :)

    Jeg er også lidt pjattet med de julekugler.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det bliver vi simpelthen nødt til :-)
      Mit kreative nytårsfortsæt bliver at få lært det mønsterstrik!

      Slet
  4. Jeg er så fuldstændig enig med Laila i, at det slet ikke er så svært - men sådan er det jo med alt det, man kan :-)
    Det med at stramme bagpå - ikke med en smule teknik - så går det helt af sig selv :-)
    Glæder mig til at være med til at lære fra mig sammen med Laila <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Puuuh, det lyder til, at der ikke skal meget teknik til at få det lært. Det ser nok mere kompliceret ud, end det er.

      Slet
  5. hh jeg kunne også rigtig godt tænke mig at lære at strikke mønsterstrik.
    Jeg har set noget smart nemlig at lave en ring med en træperle på. Så kan man dele to tråde op på fingeren. Skal man strikke med tre farver skal man have to ringe på. Med fire farver tre perleringe på.
    Den teknik skal jeg have afprøvet på et tidspunkt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hehe, endnu en, der gerne vil lære mønsterstrik :-)
      Det lyder smart med perlen, Kirsten!

      Slet
  6. Jeg er selvlært i mønsterstrik, og det kan nok gøres meget smartere.
    Det er dog ikke så svært men sådan er det jo med al nyt, man skal lige have fat i teknikken.

    SvarSlet
  7. Ha ha Har nemlig gættet at du kommer med noget Arne&Carlos-ønske :) Det er også nogle søde ting man kan lave med mønsterstrikning og jeg er selv begejstret for Arne&Carlos kugler :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er til at gennemskue :-) Jeg er bare vild med mange af de to nordmænds kreationer!
      Kuglerne ser også ud til at være et overskueligt begynderprojekt.

      Slet
  8. mønster strik er også meger smukt så kast dig ud i det :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det vil jeg også gøre, Helle. Den her blogudfordring får på en eller anden måde sat skub i noget :-)

      Slet
  9. Mønsterstrik er også flot. Jeg er også småpjattet med den cardigan af Stine Hoelgaard.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg elsker neon sammen med andre afdæmpede farver. Det giver et fedt udtryk - især den orange/pinke farve.

      Slet
  10. Det er også rigtig flot. Men jeg tror at min tålmodighed står af der :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh ja, tålmodigheden! Den er en vigtig medspiller, når man skal i gang med noget nyt.
      I går blev min sat gevaldigt på en prøve!

      Slet
  11. Der findes også rigtig meget fint mønsterstrik, så kan godt forstå du gerne vil lære det og det er faktisk ikke så svært. Men du skal vælge noget der skal strikkes rundt som det første - måske på et par strømper. Så skal du nemlig kun strikke fra retten og det er altså det nemmeste med mønsterstik ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har ført læst, at det er lettest at strikke rundt, så mon ikke kuglerne er et godt sted at starte?
      Jeg glædes over, at så mange skriver, at det slet ikke er så kompliceret, som det ser ud til at være.

      Slet

Det er altid hyggeligt med kommentarer fra mine læsere, så smid gerne en.