torsdag den 21. november 2013

Endnu et punkt på juletjeklisten kan vinges af

Du kære gamle julemand...

Nemlig indkøb af årets julemærker.
Hvis man spørger mig, så er de virkelig smukke i år. De minder om gamle glasbilleder - virkelig yndige!

Da jeg blev konfirmeret, fik jeg af min mormor og morfar et album med et ark fra hvert år, hvor jeg har levet. Samlingen valgte jeg at fortsætte, så i år var ingen undtagelse. 
Arkene kan nu købes som klistermærker, men jeg skal have de rigtige, nemlig dem med, som man skal slikker på, for at de kan sidde fast. 



De seneste år har man også kunnet købe nogle af mærkerne som store klistermærker. Dem er jeg faldet pladask for, og således køber jeg et af ark af dem hvert år.

Det allerbedste er, at det hele går til et godt formål, nemlig udsatte børn, og jeg har set, hvad et ophold på et af julemærkehjemmene kan gøre for et barn, så jeg støtter med glæde hvert år.


16 kommentarer:

  1. Ja de er da godt nok flotte :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det syntes postdamen også, at de var - så fik vi en sludder om det :-)

      Slet
  2. Jeg glæder mig til at jeg også får dem hentet ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Der er også noget at glæde sig til denne gang. De er virkelig fine!

      Slet
  3. Ja de kønnere end de har været i mange år - ren nostalgi:-)
    Her er de også indkøbt, både til brug og arkene til ungernes gemmer. De har også fundet hvert år siden deres fødsel:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg håber, at dine børn bliver lige så glade for dem, som jeg gjorde. Der er et eller andet over at have dem <3

      Slet
  4. De er gamle glansbilleder der er brugt....jeg har da i hvert tilfælde nogle af dem.
    Og så støtter de nemlig et rigtig godt formål :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Fedt at tage fat i de gamle motiver igen. Jeg håber i hvert fald, at motiverne får en del til at købe i år.

      Slet
  5. Det kan man kalde hyggelige julemærker i år helt nostalgi :)

    SvarSlet
  6. Hvor er de flotte og klassiske denne gang! Er det rigtig set, at de ikke allesammen har samme størrelse?

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, der er nogle "dobbelte" imellem. Lidt ligesom det år, hvor arket bestod af to engle - det var vidst i 1988 - hvor mange var utilfredse med, at der skulle to mærker til for at have et helt motiv.

      Slet
  7. Det er rigtig flotte i år. Jeg har endnu ikke været nede og købe mit ark for i år endnu

    SvarSlet
  8. Det er en virkelig god idé, din mormor og morfar fik den gang! Og endnu mere fantastisk, at du har ført den videre. :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg synes også, at det er en god idé, og jeg kunne ikke lade være med at fortsætte :-)

      Slet

Det er altid hyggeligt med kommentarer fra mine læsere, så smid gerne en.