lørdag den 23. november 2013

Advent nærmer sig med hastige skridt

- og derfor skal adventskransen også snart være færdig!

Jeg har i år planer om at hækle og strikke årets adventskrans og gerne med garn fra mit lager, men ret hurtigt fandt jeg ud af, at jeg havde for lidt af det valgte garn, og derfor måtte jeg enten finde noget mere af garnet eller finde en anden løsning.

På Ravelry har en af mine gode veninder, nemlig Laila med bloggen StrikSofie, også oprettet en stashliste, og jeg så, at hun lå inde med garn i samme kvalitet og farve. Heldigvis måtte jeg gerne få det garn, som hun lå inde med, og det er jeg superglad for, for det betyder, at jeg sandsynligvis nu har nok garn til at udføre min ide.
Jeg fik garnet i dag, hvor vi var fem krea-kvinder samlet til en rigtig hygsom julefrokost (mere om den i morgen), så her til aften er jeg allerede gået i gang med at hækle videre. At hækle stangmasker er god tv-hækling og tilpas let at udføre, når nu man er træt ovenpå en lang dag, men en dag der tanker energidepoterne op og får humørbarometeret til at stige.



8 kommentarer:

  1. En rigtig god idé med en hæklet adventskrans. Det er en fin blog, du har. Måske har du lyst at kikke på min. jeg melder mig som fast læser her hos dig.
    www.grymerspalet.blogspot.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Rigtig mange tak :-)
      Nu har jeg været forbi din blog, og du er tilføjet på min blogloving-liste :-)

      Slet
  2. Uha....den stashliste er et hit. Og jeg er superglad for at kunne hjælpe dig med garnet.
    Glæder mig til at din krans færdig :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Den liste er altså rigtig god at have - og det er andres også ;-)))

      Slet
  3. Det var da heldigt. Det er også en superflot farve, jeg er så spændt på at se det endelige resultat :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kan også godt lide, at det ikke er en grangrøn farve, men mere en limegrøn. Måske fordi jeg godt kan lide det mere utraditionelle. I hvert fald når det kommer til juledekorationer og den slags.

      Slet
  4. Hvor heldigt, at du fik fat i det garn. Og så er den stashliste jo også vanvittig brugbar! Jeg må da få lavet én - når jeg en gang finder tid til det. Glæder mig til at se din færdige adventskrans :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det tager en godt stykke tid at lave listen, men jeg har allerede haft glæde af min - den er dog ikke helt færdig endnu. Det håber jeg, at den bliver. Det er dog næsten kun akrylgarnet, som jeg mangler at få taget billeder af og lagt ind.

      Slet

Det er altid hyggeligt med kommentarer fra mine læsere, så smid gerne en.