søndag den 24. november 2013

Pyntesyg af vintertema?



I går holdt jeg sammen med min kære søster julefrokost for nogle kreative kvinder. Vi var en forsamling på fem personer, men alligevel havde vi valgt at gøre noget ud af det.

Arrangementet skulle være hos søster, og vi valgte at pynte op sammen. Jeg medbragte mit lager af kugler og nogle sølvkogler samt små engle, og hun lå inde med bla. et krondyr besat med glimmersten.



Vi havde valgt "vinter" som tema, så det ikke blev for julet, når nu der endnu ikke er blevet taget hul på december.Hurtigt blev vi enige om at hænge kugler i lyseblå og sølv op i loftet, og hurtigt kom 30 kugler op at hænge, en hvid dug blev strøget, og fra gemmerne kom der endnu flere kugler frem.
Det ene tog det andet, og pludselig kom min søster også i tanker om, at hun lå inde med nogle opdækningstallerkner i "sølv".


Vi havde lidt problemer med, hvad vi skulle have på bordet, og efter et stykke tid endte vi ud med at lave en "løber" af kugler i forskellige størrelser, sølvkogler, små fyrfadslysestager, noget sølvsprayet dekorationspynt i en lille vase og ikke mindst lidt kronvildt :-)

'

Jeg havde for godt og vel 6-8 år siden købt fem stofengle, som aldrig var blevet pakket ud. De endte med at fungere som servietringe, og vi valgte, at hver gæst måtte tage englen med hjem.



Ih, jeg må ærligt indrømme, at jeg elsker at pynte op og farveafstemme, og bare finde ting som man har liggende, og som kan bruges i en ny sammensætning. Igen bliver jeg forundret over, hvordan en proces kan udvikle sig fra det, man oprindeligt havde tænkt til at ende ud med noget lidt andet, som bliver mindst ligeså godt.
Lige nu leger jeg med tanken om at hænge alle kuglerne op i loftet hos mig selv her i december i stedet for, at mange af dem bare ender med kun at blive liggende i kassen med julepynt....

Der er flere billeder at se hos Photomusen.



Det færdige resultat - billedet er lånt hos Photomusen:


16 kommentarer:

  1. Hvor fint - sidder lige og får gode ideer til julebordet her:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :-)
      Det er fedt, hvis andre kan blive inspireret <3

      Slet
  2. Det er smukt. Enkle ideer med flot resultat. Englene er fantastiske.
    Har faktisk haft en fornemmelse af at Anita er din søster, og nu fik jeg bekræftelse ;)
    Dejligt parløb! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak, Elena :-)
      Ja, Anita er min (tvillinge-)søster :-)

      Slet
    2. Wow tvillingesøster... Det var faktisk sådan, at jeg hele tiden forvekslede jeres blogge eller rettere hvem er fra hvilken blog, for selv om billeder af jer noget småt, er der nogen fælles træk. Så under bligudfordring, da I begge kommenterede, blev jeg helt forvirret hvem er hvem. Og det gik også hurtigt med mange læste indlæg og mange kommentar... Nu forstår jeg hvorfor ;)

      Slet
  3. Det var så smukt Anja :-)
    Endnu engang tak for en dejlig dag og tak for dejlig mad <3

    SvarSlet
  4. ej hvor er det smukt jeg er vild med kronhjorten i total glimmer wow wow den er smuk hvor er den fra ?

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak, Helle.
      Den store kronhjort har Anita købt i "Idee" i Hamburg. "Idee" findes i en del tyske byer. Jeg ved dog ikke, om der findes forhandlere af den her i Danmark...

      Slet
  5. Det var så smukt et bord....og loft. Min engel er blevet hængt op. Den er bare så fin.
    Tak for en dejlig dag....og tak for den lækre mad og det skønne selskab.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor er det skønt, at englen kunne bruges. Så ligger den ikke mere i en kasse.
      Selv tak for garn og andre lækkerier - det var hygsomt <3

      Slet
  6. Hvor er det et smukt vinterbord. Dejlige billeder, lige til at blive inspireret af.

    SvarSlet
  7. Meget smukt bord holdt i sølv og lidt lyseblå :) rigtig sød engle

    SvarSlet
  8. Det blev rigtig fint med kugler og alt det andet :) Englen er så fin og en god ide at give alle en med hjem :)

    SvarSlet

Det er altid hyggeligt med kommentarer fra mine læsere, så smid gerne en.