onsdag den 27. november 2013

"Du ligner en blomst"


"- altså det er du selvfølgelig i forvejen", var min mands kommentar, da jeg tog en halsedisse på, som jeg var så heldig at vinde til julefrokosten i lørdags, som blev afholdt hos Photomusen.

Jeg har aldrig haft en halsedisse før, men var faktisk på udkig efter et halstørklæde, da jeg har købt ny vinterfrakke, men jeg synes, at det er svært at finde et, som ikke er 100% akryl, der fælder...

Ret hurtigt kunne jeg se det smarte i sådan en halsedisse, for det betyder, at jeg ikke skal have et fyldigt halstørklæde inden under frakken og ligne en meget barmfager kvinde :-)
Det betyder, at al vinterudstyret er i orden - eller det vil sige, at jeg ikke har købt vinterstøvler i år, for jeg tror, at jeg nøjes med tykke strømper i alm. støvler, og ellers bruges de gamle fra sidste vinter. Når man bruger str. 34 som jeg, så kan jeg ikke gå ind i en hvilken som helst skoforretning og finde et passende par.

Opskriften på halsedissen findes i øvrigt HER, og modellen hedder "Amiga", designet af Tori Seierstad.
Kvinden, der har hæklet og strikket halsedissen, er Laila.



15 kommentarer:

  1. Ja det er altså smart med sådan en halsedisse, og den er nu flot, den du har fået :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Rigtig mange tak, Alice - det er nemlig smart!

      Slet
  2. Hvor er den fin. Jeg har aldrig set den udgave før, men det er klart den mest feminine, jeg har set:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det har du faktisk ret i. Den er mere let i det. Det er nok de hæklede blade, der gør det.

      Slet
  3. Den er altså så fin og superpraktisk!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Anita :-) For mig er den i hvert fald praktisk.

      Slet
  4. Sikke et held du vandt den.Tror egentlig også jeg kunne bruge en halsedisse - for du har ret, man ser lidt ( øhh bulet !) ud med halstørklæde under jakken :-)
    Kh Christina

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg sidder her og smiler, for din beskrivelsen af, at man ser ret bulet ud er lige i øjet :-D

      Slet
  5. Jeg har også lige købt ny jakke, som helt klart kræver en halsedisse, der på ingen måde fælder! Jeg skal bare have lavet en, der ikke skal hives over hovedet - det ødelægger jo frisuren! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tror faktisk, at når jeg kigger opskriften, så er den lavet, så man knapper den. Dvs. ribben strikkes frem og tilbage i stedet for på rundpind. Det kan man sagtens lave. Jeg kan godt følge dig i det med frisuren, men jeg kan godt trække ribben nok ud til, at den ikke ødelægger håret ;-)

      Slet
  6. Godt du kunne bruge den.......og det er rigtigt at originalen er med knapper.

    SvarSlet
    Svar
    1. Selvfølgelig kan jeg det :-) Den er nu i brug hver dag :-)

      Slet
  7. Den er rigtig flot. Sjov og feminin model :)

    SvarSlet

Det er altid hyggeligt med kommentarer fra mine læsere, så smid gerne en.