tirsdag den 12. november 2013

Blogudfordring dag 2: Mit yndlingsmateriale





















Jeg er simpelthen en garnoholic!
Det kan virkelig være svært for mig at gå forbi noget uden lige at tjekke op på pris og kvalitet :-)

Jeg har en stor svaghed for Arwetta Classic, fordi den ud over at være rigtig lækker at røre ved, også findes i lækre, klare farver og ikke bare de støvede eller i multifarver.
Eneste minus er, at jeg som forbruger ikke ved, om garnet indeholder uld fra får, der har været udsat for mulesing... men det er generelt et problem med garn, der indeholder uld :-(

Jeg har bla. strikket en slipover til min mand, et par sokker og nu er jeg ved at hækle Arne & Carlos' primulatæppe i ovenstående farver.







________________________________________________________________________

Der har været en del tilmeldinger i løbet af hele dagen i går, så nu håber jeg, at jeg har fået alle med på listen over deltagere.
Hvis du har skrevet, at du deltager og ikke er på nedenstående liste, så skriv det i en kommentar i dette indlæg. Jeg beklager, hvis jeg har overset nogen.



Jeg detager i udfordringen, der løber i hele uge 46, dvs. fra d. 11. november 2013 til og med d. 17. november 2013 sammen med disse 21 andre bloggere:

Anita med bloggen Photomusen

Karin med bloggen Casa Grau

Helle med bloggen Belladotte - og er også kvinden bag Giveaway i Blogland

Heidi med bloggen Migogmaya

Alice med bloggen Strikket-Bamse

Tinna med bloggen Katja-Zone

Christina med bloggen My By Røgilds

Laila med bloggen StrikSofie

Eg med bloggen Strik og slap af

Elena med bloggen Cupcake By Me

Susanne med bloggen Flesthverdage

Randi med bloggen Ilhja

Christel med bloggen Colors & Creations

Tanja med bloggen Tanja's verden

Aslaug med bloggen Strikkefåret

Rebekka med bloggen BEBAKREA

Fie med bloggen Hækleriet

AlbaDuus med bloggen AlbaDuus

Marie med  bloggen By Lam

Kirsten med bloggen KissersGalleri

Linda med bloggen Boldreels kreative hjørne

22 kommentarer:

  1. Sikke et flot tæppe og hvilket arbejde:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak - jeg har desværre kun tilbagelagt 1/5 del af projektet, men det skal nok blive godt, når det bliver færdigt.

      Slet
  2. Jeg kender ikke så meget til garn men det er nogle flotte farver.

    Mit navn staves ilhja og ikke ilha ;)

    SvarSlet
  3. Arwetta er top lækkert. Heldigvis arbejder Filcolana jo på et certifikat,
    så vi kan købe garnet med god samvittighed....jeg tror på det kommer.
    Alle de ting du har lavet er flotte....men primulatæppet er og bliver noget
    ganske særligt. Sætter stor pris på jeg kan følge arbejdsprocessen :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er også glad for at høre, at Filcolana arbejder på sagen - hellere give lidt mere for garnet og så vide, at dyrene har haft det godt.

      Slet
  4. Hvor er det fedt, at der er kommet så mange med i udfordringen :D
    Kan godt forstå, du er vild med det garn! Fine strikkede sager, du viser frem. Jeg må hellere komme i gang med mit indlæg fra i dag ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er virkelig fedt - både for at se, hvad andre brænder for, og ikke mindst har jeg fået kendskab til nogle bloggere, som jeg ikke "kendte" i forvejen :-)

      Slet
    2. Enig! Og du skal have ros for de gode udfordringer :)

      Slet
  5. Du laver så mange fine og lækre ting Anja både håndarbejdsting og mad :-)
    Jeg er vild med dine grønkålsbilleder fra forleden.

    Med hensyn til blogudfordringen så er jeg da dybt ærgerlig over, at jeg ikke blogger (endnu)
    Alt det PC-halløj er jo længe om at modnes hos mig, men hvem ved - en skønne dag gør jeg det måske :-)
    Navnet har jeg i hvert fald klar :-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Alt kommer til dem der kan vente......og vi kan vente lææææænge :)

      Slet
    2. En skønne dag så tror jeg, at du finder ud af det, Pia. Du plejer jo at løse de elektroniske udfordringer :-)
      ...og tak for dine roser ang. mine billeder og nørklerier <3

      Slet
  6. Sikke fine ting du laver dejligt, dejligt at mange er tilmeldt og hvor der mange dygtige blogger :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er bare så skønt, at mange er med!

      Slet
  7. Spændende garn og flotte kreationer! Og ja, naturligvis Arne og Carlos krea ;)

    SvarSlet
  8. Arwetta er dejligt :) det er mulesing ikke, det er noget svineri. Har aldrig set eller hørt om får på Færøerne, der bliver behandlet sådan.

    SvarSlet
    Svar
    1. Mulesing finder vist også "kun" sted i New Zealand og Australien. Ja, det er bare noget svineri! Jeg hader, når det bliver uigennemsigtigt for mig som forbruger...

      Slet
  9. kan se du er en af dem der arbejder med garn og du har sikke også et lager af garn :-) desværre strikke jeg ikke mere :-(

    SvarSlet
  10. Arwetta er også noget super lækkert garn :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er det nemlig - det er noget af det garn, som jeg faldt for med det samme!

      Slet

Det er altid hyggeligt med kommentarer fra mine læsere, så smid gerne en.