mandag den 4. november 2013

Nu matcher gæstehåndklædet med bademåtten!



For ikke så længe siden var jeg på en privat auktion heldig at vinde et hjemmehæklet gæstehåndklæde. Det er ikke så tit, at jeg erhverver mig ting, som andre har lavet, så det var ekstra fedt!

Faktisk bød jeg på det, fordi jeg for 1½ år siden fik en hæklet bademåtte lavet af Anita med bloggen Photomusen, og lige præcis dette håndklæde matcher i farverne - kun den lilla farve er forskellig, men det gør ikke så meget.

Samtidig kan jeg rigtig godt lide granny stripes, så det er en win-win :-)

Jeg elsker sådanne hjemmegjorte ting, som man bruger næsten hver dag!


7 kommentarer:

  1. De to ting matcher da flot sammen.

    SvarSlet
  2. De er så fine og passer godt sammen. Det er vildt, at det var mit første granny-projekt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Skægt! Du har lavet mange efterfølgende!

      Slet
  3. Hvor ser det bare fint ud. Har du hæklet håndklædet i almindelig bomuld? Og hvordan er det egentlig at bruge sådan ét? Og holder de sig pæne i vask?

    SvarSlet
    Svar
    1. Håndklædet er hæklet i 100& bomuld - og garnet er ikke merceriseret. Når først det er vasket første gang, tørrer det glimrende, og jeg synes, at de holder sig pæne i vask. Det afhænger selvfølgelig af, hvor meget det vaskes og bruges. I hvert fald ser min mors håndklæder ud til at holde sig pæne.

      Slet
    2. Tak for svar. Jeg har også overvejet st lave gæstehåndklæder i bomuld. Nok mest strikkede dog.

      Slet

Det er altid hyggeligt med kommentarer fra mine læsere, så smid gerne en.