lørdag den 16. november 2013

Blogudfordring dag 6: Mit yndlingsværktøj, når jeg er kreativ, er...

min hæklenål med gummiskaft - altså når jeg hækler :-)

Den er købt i Bilka til ca. 20 kr og fungerer optimalt for mig. Jeg ved godt, at alle skriver om Clover, men jeg har det helt fint med disse runde fra Prym. Jeg har en mere i str. 3½ liggende, og de er de bedste hæklenåle, jeg har.



Derudover bruger jeg ofte min pindmåler. Jeg er den heldige ejer af et samlet sæt KnitPro-strikkepinde og wirer, og da tykkelsen ikke står på pindene, bruger jeg ofte pindmåleren til at at finde størrelsen med.
Derudover har den en cm-måler, og den er god, når jeg hurtigt skal måle noget - jeg behøver ikke at skulle rulle målebåndet ud. 


Til sidst må jeg altså også have min synål med. Den er så god, og jeg passer virkelig på den! Jeg kan næsten gå helt i panik, hvis jeg ikke kan finde den, men heldigvis er den altid dukket op igen :-)
Tænk, at sådan en lille metalpind kan have så stor betydning :-)



Så er der kun en udfordring tilbage, nemlig "Mit næste projekt skal være...". Den kommer i morgen :-)
_________________________________________________________________________



Jeg detager i udfordringen, der løber i hele uge 46, dvs. fra d. 11. november 2013 til og med d. 17. november 2013 sammen med disse 21 andre bloggere:

Anita med bloggen Photomusen

Karin med bloggen Casa Grau

Helle med bloggen Belladotte - og er også kvinden bag Giveaway i Blogland

Heidi med bloggen Migogmaya

Alice med bloggen Strikket-Bamse

Tinna med bloggen Katja-Zone

Christina med bloggen My By Røgilds

Laila med bloggen StrikSofie

Eg med bloggen Strik og slap af

Elena med bloggen Cupcake By Me

Susanne med bloggen Flesthverdage

Randi med bloggen Ilhja

Christel med bloggen Colors & Creations

Tanja med bloggen Tanja's verden

Aslaug med bloggen Strikkefåret

Rebekka med bloggen BEBAKREA

Fie med bloggen Hækleriet

AlbaDuus med bloggen AlbaDuus

Marie med  bloggen By Lam

Kirsten med bloggen KissersGalleri

Linda med bloggen Boldreels kreative hjørne

18 kommentarer:

  1. Jeg har også hæklenåle fra Bilka, i alle størrelser, og jeg er super glad for dem :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kunne være, at jeg skulle købe nogle flere af dem, for jeg har kun to af slagsen.

      Slet
  2. :) Jeg har den samme hæklenål som min yndlings :) Skrev også om den, indlægget kommer senere i dag.
    Hvor er det smart med en nålmåler, vidste ikke engang at man kan få sådan en. Hvor har du købt den? Sådan en ville jeg også have...

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er kun en til at måle strikkepindene med, men jeg ved, at der findes nogle, der også kan måle hæklenåle. Sådan en gad jeg godt at eje!

      Slet
  3. Sådan en har jeg også. Den er go.
    Ellers har jeg nogle gode gamle i metal som jeg har kommet en skumfidus håndtag på. Den kan ses på dag 6 udfordringen . Men ikke i nærbillede.

    SvarSlet
    Svar
    1. De der skumfidushåndtag - hvor kan man købe dem?
      Jeg har nemlig nogle hæklenål i metal - bare med et fladt stykke, hvor man har tommelfingeren - og hvis jeg skal hækle i længere tid ad gangen, får jeg ondt i fingeren.

      Slet
  4. Griner... din synål - se jeg har samme problem at jeg absolut skal bruge en bestemt str. uden spids, men min har det med at forsvinde - den gider ikke at hæfte ender og sy sammen. Måske skulle jeg finde en anden model.
    Den pindemåler du har er genial, jeg har faktisk 2 forskellige.. ikke nok med man kan se de Europæiske str. så kan man også se de Amerikanske. Om den kan bruges til hæklenåle ved jeg ikke men til strikkepinde i samlesæt er den et Must.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hehe, den flygter nok fra dig :-)))
      Jeg har to af dem, men den ene er nu smuttet fra mig.... ;-)
      Det er da smart med en måler, hvor både de europæiske og amerikanske står på - især når man også hækler og strikker efter de amerikanske opskrifter.

      Slet
  5. Når jeg endelig hækler er det også med en billig hæklenål fra Bilka. Hvem siger også, at dyrt er bedst:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det har du ret i!
      Da jeg fx normalt ikke hækler med nål nr. 2, har jeg kun den i en rigtig billig udgave :-)

      Slet
  6. Smart med pindmåler den har jeg ikke set før :)
    Uanset pris er det vigtigste at man selv kan fungere med det.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er jeg meget enig i!
      Pindmåleren er jeg også rigtig glad for!

      Slet
  7. ja den model pindemåler, den er genial - især når man har knitpro - og det undre mig, at str ikke står på pindende :)..
    Og har kigget efter hæklenåle, vil da prøve at købe et par stykker i Bilka, og se om de dur til mig :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tænker også, at det kunne være smart med en mærkning af dem, men jeg kan heller ikke lige se, hvordan det skal kunne laves, hvis de skal være glatte...

      Slet
  8. Jeg har godt nok clover hæklenåkle, men mener at man skal have det værktøj der er bedst til en og det afhænger jo ikke af hvilket navn der står på det.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har aldrig prøvet clover... jeg har en enkel hæklenål med fladt skaft, men om den er bedre for mig end de runde, ved jeg faktisk ikke.

      Slet
  9. Jeg kan også godt lide hæklenålene fra prym, men har dog haft lidt problemer med at det sorte skaft går i stykker/smuldrer. En pindemåler er et must - tror jeg har 3-4 stykker sådan lidt rundt omkring ;) og nålen kan man jo slet ikke undvære!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har til gode at opleve, at de smuldrer. Måske har jeg ikke hæklet nok med dem endnu ;-)

      Slet

Det er altid hyggeligt med kommentarer fra mine læsere, så smid gerne en.