onsdag den 6. november 2013

Der gik grønkål i den!



I går var jeg jo så heldig at få fat i noget friskt grønkål og ikke bare det frosne, der er hakket i småstykker, så udover at det indgik i gårsdagens aftensmad, så ville jeg også afprøve grønkålschips.



De er superlette at lave, og de er også lette at få sprøde - uden at de brænder på, hvis man sætter ovnen på 80 grader.
Et godt råd er at være meget obs på, hvor meget man salter dem, for det var jeg ikke, selvom opskriften gjorde mig opmærksom på, at de jo krymper i ovnen, og derved bliver saltet  mere koncentreret.

Jeg tror godt, at jeg kunne finde på at lave dem igen. Jeg brugte lidt under 200 g. blade, som fyldte tre plader i ovnen.

Det er i det hele taget første gang, at jeg støder på friskt grønkål, og jeg synes, at det er så flot en grønsag! 


6 kommentarer:

  1. Lyder spændende, det må jeg da prøve :)
    Og så er grønkål mega sundt

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er nemlig sundt, og jeg har aldrig brugt det før i madlavningen.

      Slet
  2. Nu er der indkøbt grønkål på matriklen :-)

    SvarSlet
  3. De er også et kæmpe hit i vores familie. Vi laver dem ofte med presset hvidløg og olivenolie. MUMS :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det skal jeg så absolut afprøve - det lyder lækkert!

      Slet

Det er altid hyggeligt med kommentarer fra mine læsere, så smid gerne en.