tirsdag den 17. december 2013

"Kræmmerhus med krøllet hank"

Den sidste modtager i Julepyntsudvekslingen, nemlig Sidsel med bloggen NostalgiBolig, fik af mig to kræmmerhus.

De er  hæklet i Mor Aasegarn fra SandnesGarn med nål str. 4, og som en lille finish i kanten hæklede jeg med en nål 2½ en omgang med to tråde, nemlig lyseblåt mohairgarn og en tynd sølvtråd. Jeg valgte at hækle to fastmasker i hver fastmaske fra forringe omgang, og det fungerede rigtigt fint.
Som en lidt anderledes detalje valgte jeg at sno hanken - så passer de lidt til "Juletræet med sin pynt", hvor en af linjerne lyder "kræmmerhus med krøllet hank, som så let får en skavank".

Jeg synes, at det råhvide og det lyseblåt samt sølvtråden passede godt ind over overskriften "Nordisk", som jo var gruppens overskrift.

Opskriften er fra Tante Grøn og er designet af Karen Klarbæk.





3 kommentarer:

  1. Hvor er de fine:-)
    Du har vel også lavet nogle til dig selv?!

    SvarSlet
  2. Mange tak :-)
    Nej, jeg har ikke lavet et sæt til mig selv :-)

    SvarSlet

Det er altid hyggeligt med kommentarer fra mine læsere, så smid gerne en.