mandag den 30. december 2013

Årets selfie

Jeg hørte for ikke så længe siden, at de unge mennesker tager flere billeder af sig selv end af andre - en infomation i kølvandet på den danske statsministers selfie sammen med Obama.
Det er lidt fremmed for mig, for det er ikke så ofte, at jeg tager et billede af mig selv med mobilen.

Elena med bloggen Cupcake By Me har sat en lille nytårsleg i gang, nemlig at poste et billede af sig selv.

Jeg har valgt et billede fra årets sommerferie til Wien.

Jeg blev rigtig betaget af kunstneren Hundertwasser, så selvfølgelig må det blive et billede af mig og ham. Det er nok det tætteste, jeg kommer på en kendt i 2013 :-) - altså bortset fra at have set den tyske multikunstner Stefan Raab i en dobbeltdækker til karnevallet i Köln i februar på Rosenmontag :-)


Billedet stammer fra Madame Tousaud's i Wien, så det er en voksfigur af hr. Hundertwasser - han er desværre også død,  men hans værker lever i den grad!


12 kommentarer:

  1. Svar
    1. Ja, det synes jeg også, så der var ikke andet at gøre end at lede efter et selvportræt :-)
      Og du hoppede også med på legen, skønt!

      Slet
  2. Troede at det var et livende menneske på billedet, før jeg læste din forklaring :) Det er da et godt billede af dig! :)
    Må desværre konstatere at de nævnte navne siger mig ikke noget... Men så har jeg googlet lidt og udvidet min viden ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg fik også først kendskab til Hundertwasser for ca tre år siden. Efter at have set Hundertwasser-Krawinahaus var jeg solgt! Det er imponerende at stå foran.
      Min,mand har taget billedet, for jeg har ikke mange sefies:-)

      Slet
  3. Herligt billed.....hvordan har du taget det....er der selvudløser på mobilen ?

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej, Thomas fik kameraet i hænderne. Jeg kan ikke rigtig fremvise et selfie... Kun et enkelt fra badeværelset, da jeg havde været ved frisør :-D

      Slet
  4. Skønt billede og altid rart at få ansigt på hvem som ligger bag en blog :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Gitte :-)
      Nu ligger billedet her og også i venstre side på bloggen :-)
      Det er nemlig fedt at se personen bag ordene.

      Slet
  5. Det er sådan et herligt billede, Anja! En god opstilling

    SvarSlet
    Svar
    1. Man kunne tage hatten på og tage paletten samt pensel.
      Jeg et vild med hatten, men den måtte jeg lade blive....

      Slet

Det er altid hyggeligt med kommentarer fra mine læsere, så smid gerne en.