fredag den 6. december 2013

The Little FoxHouse-sokker / The Little FoxHouse Socks


I dag blev den sidste ende på The Little FoxHouse-sokkerne hæftet, og nu er de endelig færdige!
Jeg løb jo ind i problemer, da jeg ikke kunne få mønstret til at passe, og til sidst kapitulerede jeg og strikkede sokkerne i glatstrik fra ankel til tå. Undervejs var jeg meget nervøs for, om garnet rakte, men det gjorde det, så jeg har to meget små rester tilbage.
Den glatstrikkede fod synes jeg i øvrigt giver sokken et  mere vinterligt udseende.
Hulmønsteret synes jeg er så smukt og netagtigt, og måske en dag jeg gennemskuer, hvad der går galt for mig eller for mønstret, når jeg når vristen.

Jeg glæder mig nu til at høre, hvad modtageren siger til dem. Der ligger under alle omstændigheder en del timer i dem.






Today I have finished The Little FoxHouse Socks and it has been a long journey. A have had some problems with the pattern because something was wrong. I have tried a lot to find the errors but after 5-6 hours I capitulated and just made the part from ankel to toe without pattern.

______________________________________________________________________________

Jeg deltager i Creative Friday hos Natural Suburbia.
I am participating in Creative Friday  at Natural Suburbia.


13 kommentarer:

  1. De er da blevet super flotte, og godt at der lige var nok garn :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Rigtig mange tak, Alice - ja, det var bare så godt, at det rakte!

      Slet
  2. Hvor er de bare fine - sådan et par gad jeg gerne have, især hvis der nu skulle blive rigtig vintervejr (:

    - Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak, Anne. Jeg håber også, at modtageren bliver glad for dem, men mon ikke, at hun gør det?
      Ellers ved jeg, at der er en aftager til dem :-)))

      Slet
  3. Fiiiine. Og saa meget mere praktisk at foden er i glatstrik, for saa er den nemmere at faa i en stoevle.

    SvarSlet
  4. Hvor er de skønne! Jeg synes det ser godt ud med en glat fod :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Rigtig mange tak, Camilla! Jeg er også glad for, at jeg fik tippet om at lave dem sådan, når nu jeg ikke kunne få mønstret til at gå op.

      Slet
  5. De er bare så smukke :-D er helt skudt i dem - hvem der bare havde sådan et par skønne sokker :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak, Agnethe!
      Når nu så mange synes, at de er fine, så tror jeg også, at modtageren vil gøre det :-)

      Slet
  6. De er bare blevet så fine. Og dejligt når noget man har bøvlet med bliver færdig :)

    SvarSlet
  7. Flotte sokker. At foden er i glatstrikning, synes jeg bestemt ikke gør noget. Det luner også mere end alle de huller :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Rigtig mange tak, Pia!
      Det med hullerne har du da ret i - og når de nu er strikket i uld, så er de også mest til vinterbrug :-)

      Slet

Det er altid hyggeligt med kommentarer fra mine læsere, så smid gerne en.