søndag den 8. december 2013

Mission flerfarvestrik completed :-)

...eller i hvert fald tofarvestrik i første omgang :-)

I dag tog jeg til nørkletræf sammen med de søde kvinder, som jeg nørkler sammen med ca. en gang i måneden, og der havde på forhånd været talt om, at vi skulle have flerfarvestrik på programmet.
Det kom sig af Blogudfordringen "Mig & min hobby", hvor en af overskrifterne var "Jeg kunne godt tænke mig at lære at...". Det skabte det sidste skub til at komme i gang med noget nyt inden for strik.

Derfor havde jeg pakket det nødvendige grej, og så var det bare at komme i gang med en af Arne & Carlos' skønne julekugler.
Den første del var forholdsvist nemt, for det var jo bare opstart af selve kuglen. De to nordmænd laver dog udtagningerne anderledes, end jeg normalt gør, men jeg fik assistance til at lære den nye metode. Dog tror jeg, at jeg vælger den, jeg plejer, for den bliver af en eller anden grund bare pænere for mit vedkommende.


Så kom ellers turen til at få to farver i spil!
Det sværeste var faktisk at have tingene i hænderne - at lære at have to tråde på pegefingeren - og få det til at køre. Selve princippet i at "hægte" tråden op, når der er langt mellem farveskiftene var som sådan enkelt nok, men nogle gange kunne jeg ikke få pinden rigtigt rundt om den bagvedliggende tråd. Der skulle nogle gange nogle forsøg til, og så fandt jeg jeg også ud af det.

Flere rundt om bordet kastede sig også ud i at strikke julekugler, bl.a. Anita fra Photomusen og Laila fra StrikSofie - sidstnævnte har helt styr på teknikken, men kunne ikke lade være med også at ville strikke en kugle.




Jeg nåede en smule længere end på det sidste billede - faktisk over halvvejs med kuglen. Jeg valgte en med en klokke.

Jeg sidder nu her og er helt høj over at have lært noget nyt og samtidig noget, som jeg rigtig gerne har villet lære! Nu kan jeg vist godt ønske mig den nyeste Arne & Carlos-bog :-)





16 kommentarer:

  1. Tillykke med den nye kompetence-:)

    SvarSlet
  2. Godt du har fået gang i det - jeg har lige fundet mine frem fra sidste år og selvom jeg havde sagt at jeg ikke skulle lave nogen i år, så er det ikke helt sikkert at jeg holder ord.

    SvarSlet
  3. Det var en rigtig hyggelig dag og rigtig spændende at prøve at lære noget nyt. Det er bestemt noget, som jeg kunne blive bidt af!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tror også, at jeg kunne ende med at blive glad for flerfarvestrik.

      Slet
  4. Hvor er det godt, at du har fået styr på det :)

    SvarSlet
  5. Jeg syntes bare det er så cool at du springer ud i det. Du skal nok få det lært.
    Min kugle er færdig og hænger i vinduet....Poul sagde meget undrende....det var du ikke længe om. Ha ha. Nej, derfor skal jeg også hele tiden have nyt garn.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hehe, du er også rigtig hurtig til at strikke! Du ville hurtigt kunne klare de 55 kugler i bogen :-D

      Slet
  6. Det er dejligt at blive høj på nye kompetencer og strik ;) Dejligt du fik knækket koden :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er så fedt, når man får knækket koden til noget nyt :-)

      Slet
  7. Ja det kan du roligt goere hihi. De kugler er saa soede. Dejlig fornemmelse at laere noget nyt ikk???

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg elsker også de kugler og har så længe gerne villet kunne strikke dem.
      Det er nemlig en helt speciel og god følelse, når man får lært noget nyt, som oveni købet åbner nye døre til endnu flere projekter.

      Slet
  8. Ser rigtig fine ud, kunne forstille mig at der er om at huske farve skift rigtig så motivet passer.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er nemlig det, som det går ud på, Tinna.

      Slet

Det er altid hyggeligt med kommentarer fra mine læsere, så smid gerne en.