mandag den 23. maj 2016

Clue 8 i "The Meadow"

Mandag = Meadow-dag!

Clue 8 i tæppe-cal'en fra Drops er tilbagelagt, og denne gang bød den på åkander.
For at hækle blomsten skulle man vende arbejdet nogle gange, men flot blev de små blomster.



Nu har jeg hæklet 40 firkanter, og jeg er begyndt at tænke i, hvordan tæppet kan gøres større. Skal jeg vælge at hækle nogle andre firkanter, skal jeg vælge andre blomster og bruge samme princip for, hvordan firkanten bag blomsten hækles, eller skal jeg hækle helt ensfarvede firkanter til at supplere med....



Allerførst bliver jeg nok nødt til at bestille mere garn - i hvert fald af bundfarven - men lige nu har Garnudsalg ikke farven på lager. Jeg har skrevet til dem  for at høre ad, om den er udgået, men det burde den ikke være, så den kommer nok på lager igen. Heldigt nok!



Dagen for offentliggørelse af næste clue er nu rykket til onsdag, så der er lige et par dage til, at det bliver afsløret, om der skal hækles flere firkanter, eller måske skal de denne gang hækles sammen?

10 kommentarer:

  1. Fine blomster. Håber snart der kommer andet end blomster

    SvarSlet
    Svar
    1. Sådan havde jeg det også - og alligevel er jeg sprunget ud i at lave flere firkanter;-) Det er der dog noget mere udfordring i i forhold til at konstruere dem, og det synes jeg er noget sjovere end udelukkende at hækle efter en opskrift.

      Slet
  2. Hvor er dine firkanter dog flotte, jeg er slet ikke nået så langt endnu.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak - og sikke dit brugernavn passer til udfordringen :-)

      Slet
  3. hej Anja,
    jeg tror at simple kvadrater ville være gode sammen med blomsterne :-)

    mange hilsner
    Angelika

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for dit input, Angelika - måske det ender med nogle simple sammen med flere blomster. Den mulighed har jeg ikke udelukket endnu.

      Slet
  4. Jeg fatter nada mht. hækling, men det er en super-spændende hækleføljeton, du kører herinde for tiden ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak, Lilly <3 - jeg kan til gengæld ikke sy. Min hjerne kan simpelthen ikke greje "se at se det for sig", inden det syes sammen.

      Slet
  5. Flot -- og jeg er imponeret over variationerne af blomster, og nu også åkandeblomster! :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak, Bella - jeg er også ret imponeret over, hvor mange slags blomster, der findes opskrifter på.

      Slet

Det er altid hyggeligt med kommentarer fra mine læsere, så smid gerne en.