tirsdag den 17. maj 2016

Den lille frøcardigan har fået hæftet de sidste ender


I pinsen er et af mine igangværende projekter blevet færdigt.

Cardiganen, der er et resultat af en strik-i-fællesskab hos Charlotte Kaae, har fået hæftet alle ender.
Den er strikket udfra opskriften på rævecardiganen fra bogen "Strik & Mal". I første omgang ville jeg strikke ræven, men efter inspiration i Facebookgruppen "Charlotte Kaae's Strik i fællesskab" gik jeg også i gang med at kigge efter andre motiver på Pinterest, og jeg faldt for den lille frø, som også størrelsesmæssigt kunne strikkes som gobelinstrik på en str. 2 år.



Som nævnt i tidligere indlæg valgte jeg at strikke en i-cord på alle kanter. Jeg løb ind i forskellige udfordringer med den, bl.a. hvordan jeg skulle strikke i-cord på ærmerne og ikke mindst sammensyningen af den på ærmerne, men Youtube blev endnu en gang min ven.



Det neongrønne garn er "Angora Gold" fra Iceyarn, og det blågrønne er en mohairblanding, som er fra Netto.

Jeg er blevet rigtig glad for den færdige resultat, så den lille cardigan bliver hos mig indtil videre. Den er nemlig ikke tiltænkt nogen.


7 kommentarer:

  1. Hvor er den bare kær. Heldige barn som engang får den

    SvarSlet
  2. Den er godt nok bare så sød og fin! Farverne er utroligt gode sammen, og det er en rigtig sjov ide med frøen!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak - jeg er også rigtig glad for farverne, især den blågrønne er flot i sit farvespil.

      Slet
  3. Hvor det blevet en flot og vellykket cardigan -- sød og fræk :-)

    SvarSlet
  4. Hvor er den altså blivet fin 😍 Er vild med frøen....

    SvarSlet

Det er altid hyggeligt med kommentarer fra mine læsere, så smid gerne en.