mandag den 9. maj 2016

Clue 6 i "The Meadow"

"The Meadow" er efterhånden blevet et fast mandagsindlæg, og denne mandag er ingen undtagelse.

I den forgangne uge var blomsterudfordringen en kornblomst. Den var en smule mere udfordrende, idet, der undervejs på blomstens sidste omgang skulle vendes flere gange, men re hurtigt fandt jeg ud af tricket.

Endnu en gang var den blomst, som er mere fyldig og derfor "stikker ud i rummet". Det kan jg rigtig godt lide, at endnu en blomst gør. Faktisk synes jeg, at det giver firkanten mere liv.



Hvis man som mig følger de farver som bliver taget i brug, så var det også første gang, at den sidste af de fem farver skulle anvendes. For mit vedkommende den meget mørke, ja næsten sorte, antracit.
Jeg var en smule bekymret for, om den nu ville være for mørk til de fire andre farver, men jeg synes, at den går godt i spænd med resten af paletten.


Efter seks clues har jeg hæklet i alt 30 firkanter, så bunken, der skal blive til et tæppe, vokser stødt.
Jeg er heldigvis ikke løbet sur i firkantehækleriet endnu. Årsagen skal nok findes i, at der er sat mål for hver uge, og at det kun er fem blomsterfirkanter hver uge.
Da jeg gerne vil have et tæppe, der er lidt større end de angivne mål i CAL'en, skal jeg på et tidspunkt hækle flere af hver, men det venter jeg med, til jeg ved, hvor stort midterpartiet med blomsterne skal være.

Nu er der kun tilbage at vente på clue 7, der afsløres i morgen.

7 kommentarer:

  1. Hvor er det nogle fine farver - og hvor er det nogle skønne blomster-:)

    SvarSlet
  2. Projektet vokser stødt, ret flot, og jeg synes at farverne og blomsterne klæder hinanden :-)

    SvarSlet
  3. Ej hvor ser de smukke ud der ved siden af hinanden og er virkelig flot farvespil- jeg er spændt på det endelige resultat! 😊

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak, Agnethe <3 Jeg er også spændt på, hvordan det hele ender.

      Slet
    2. Tusind tak, Agnethe <3 Jeg er også spændt på, hvordan det hele ender.

      Slet

Det er altid hyggeligt med kommentarer fra mine læsere, så smid gerne en.