mandag den 22. juli 2013

Hvad Wien bød på af kreative indkøb

Det var ikke mange garnbikser, som jeg lige mødte på sommerferierejsen til den østrigske hovedstad, men det kan min pengepung så juble over ;-)

Faktisk blev mine indkøb skåret ned til, hvad jeg fandt i en af de rigtig store boghandler, Thalia. Kommer man til Tyskland eller Østrig, så er de en oplevelse værd! De er spækket med bøger, men oveni er der skabt en hyggelig atmosfære i form af læseområder og ikke mindst kan man også købe oceaner af andre ting, som ikke altid har noget med bøger at gøre, men som giver en samlet oplevelse af et besøg, fx var der i Thalia på Mariahilfer Strasse også en cafe.

Jeg endte med at købe en skøn bog med firkanter og andre små ting, som kan bruges til fx tæpper:


Billeder fra bogen:



Tidligere har jeg blogget om det at finde en god hæklegrundbog, og denne gang fandt jeg endelig en god en af slagsen med masser af mønstre - lige til at anvende til alt muligt! "Die Große Fotofibel Häckeln" kom med hjem i kufferten - en tyk bog til under 150 kr!


Billeder fra bogen:




Til sidst faldt jeg over nogle af de andre ting i boghandlen. De havde en masse Zpagetti-garn, og endelig var der noget, som ikke kun var de kedelige og støvede farver!
Desværre var der kun en enkel i en lækker neongul, men den kan jo altid kombineres med hvidt og sort.


1 kommentar:

  1. Iiih, altså! Man kan bare ikke få nok kreabøger! Jeg har også købt den første, du viser! Den er altså super!

    SvarSlet

Det er altid hyggeligt med kommentarer fra mine læsere, så smid gerne en.