mandag den 13. juni 2016

DIY: Stedmoderfirkant til "The Meadow"

Du finder de Meadow-firkanter, som jeg har tilføjet mit tæppe, via følgende links:


Julerose
Geranium
Primula
Stedmoderblomst
Firkløver

____________________________________________________________________________


Så blev det Meadow-mandag igen, og igen kan jeg fortælle, at jeg ikke har indhentet clues for denne og de sidste to uger. Jeg kan dog fortælle, at sammenhæklingen er firkanterne er gået i gang, og at jeg viser status i løbet af denne uge.

Den sidste blomsterfirkant, som jeg har valgt at hækle til min udgave af "The Meadow", er med en stedmoderblomst, og ideen er hentet fra en anden bruger i den danske The Meadow-Facebookgruppe.

Denne gang var blomsten at finde på dansk online, så jeg skulle kun finde ud af, hvordan selve firkanten skulle hækles på.
Selvom blomsten ikke er "regelmæssig", var det ikke så svært.




Jeg har gjort følgende:

Materialer:
Blackhill Højlandsuld fra Garnudsalg i farverne "Rullesten", "Karry", "Antracit" og "Mørk rullesten".
Hæklenål str. 3

Fremgangsmåde:
Hækl en stedmoderblomst efter anvisningen på Stof og Stils opskrift - se HER.
Anvend "Karry" som den første farve, "Antracit" som nummer to, derefter anvendes "Rullesten", og til sidst hækles de bagvedliggende blade med "Antracit".

Nu hækles selve firkanten med "Mørk Rullesten" på følgende måde:
Sæt garnet til i en af de "dybdegående" fastmasker.
Hækl 4 lm, og hækl en km i den midterste maske på det næste blad. Igen hækles 4 lm og en km i næste blads midterste maske. Se nedenstående billede. Forsæt på denne måde, til der er 6 lm-buer og afslut med en km i omgangens første km.



Vend arbejdet.

Hækl nu resten af firkanten på samme måde som ved de andre Drops-firkanter. Se mere HER,og forsæt som ved billede 8.

8 kommentarer:

  1. Er så spændt på at se dit samlede resultat

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er også spændt på det. I det hele taget er det sjovt at se, hvordan det tager form, når firkanterne bliver hæklet sammen.

      Slet
  2. Den er altså også ret fin :-)

    SvarSlet
  3. Tusind tak for dine anvisninger - ihhh hvor er den altså smuk <3

    SvarSlet
  4. Så søde og anderledes firkanter med den smukke blomst!

    SvarSlet

Det er altid hyggeligt med kommentarer fra mine læsere, så smid gerne en.