mandag den 20. juni 2016

Clue 10 i "The Meadow"

Det er igen blevet Meadow-mandag, og i denne uge kan jeg fremvise endnu en færdig clue.



I løbet af sidste uge fik jeg færdiggjort clue 9, der bestod i at sammenhækle alle firkanter.
Derefter skulle der hækles kanter, så anden halvdel af den forgangne uge er gået med at lave den første kantdel.
Desværre havde jeg lavet fejl i den inderste kant, som jeg selv har bikset sammen, så den ligner sammenhækingen mellem firkanterne. Den betød, at jeg endte med alt for mange masker - en fejl, jeg først opdagede, da hele clue 10 var færdiggjort, og jeg havde en tæppe med en meget bølget kant.
Hele kanten samt halvdelen af den, som jeg selv havde komponeret, måtte pilles op.
Heldigvis betød det også, at hver omgang kunne hækles hurtigere p.g.a. et færre maskeantal.
Jeg ønsker jo et større tæppe, så udover at have lavet flere firkanter i midterpartiet hækler jeg også flere kanter. Derfor har jeg valgt at hækle clue 10 to gange. 



Min plan er, at jeg hækler hver kant-clue to gange, hvis udseendet af kanten kan "bære" det. 
Selvom jeg i løbet af en uges tid har fået færdiggjort to clues, er jeg stadig bagud, idet clue 13 udkommer i morgen, men jeg er sikker på, at jeg får indhentet det, som jeg mangler - hvis ikke, jeg laver fejl ;-)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Det er altid hyggeligt med kommentarer fra mine læsere, så smid gerne en.