fredag den 14. juni 2013

Nyt legetøj

I dag er der kommet nyt legetøj på matriklen :-)

Manden min og jeg har et stykke tid ville have et nyt kamera, idet vores Olympus E-420 har fået et skade, så dækslet til memokortet ikke mere kan registrere, om det er lukket, så kameraet meddeler hele tiden, at det er åbent og gør det derfor svært at tage billeder. Kameraet har været til fotomanden, men han  har ikke kunnet reparere det 100%. Det har været et rigtigt godt kamera til det behov, som vi havde på det tidspunkt.

Vi regnede med, at det nye fotoapparat skulle være et Nikon, men vi faldt for Sony Alfa'en, som er superlækker, og som i sidste ende kan (næsten) det samme, men er billigere. Det betød, at vi oveni købte tre objektiver, nemlig et makro, et med fast brændevidde som er meget lysfølsomt og supergodt til portrætfotos samt et 75-300 mm til at zoome med. Samtidig er det et meget mere lysfølsomt kamera, hvilket betyder, at en blitz i rigtig mange tilfælde er overflødig.

Manden er nu godt i gang med at tage det hele i brug.
Jeg glæder mig vildt meget til at komme i gang med at bruge det, for ingen tvivl om at der er sket en del med teknologien, siden vi købte det gamle Olympus!



4 kommentarer:

  1. Det ER et totallækkert kamera!

    Jeg elsker allerede mit! Det er så lækkert at have i hånden og billederne er klart i den skarpe ende!

    I bliver helt sikkert glade for det!

    SvarSlet
    Svar
    1. Allerede nu kan jeg også se forskel i forhold til det, som det gamle kamera kan præstere. Ingen tvivl om, at der er sket noget med teknikken siden sidst, jeg købte kamera.

      Slet
  2. Skønt med nyt legetøj :-) jeg er også Sony ejer, og elsker mit skønne kamera! Det er dejligt at I har fået forskellige objektiver med, men jeg må indrømme at siden jeg fik mit 50mm har det nærmest siddet fast på kameraet ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg bliver helt glad over at læse, at du også er glad for dit. Min søster har også et, så nu kan jeg trække på hendes viden - hun er nemlig bedre til at sætte sig ind i de tekniske ting, end jeg er.

      Slet

Det er altid hyggeligt med kommentarer fra mine læsere, så smid gerne en.