søndag den 5. august 2012

Et OL-projekt er færdigt....




...eller jeg fortsætter med at strikke strømper under hele OL, men nu har jeg et par færdigt.

Jeg er ovenud tilfreds med min præstation. Det er første gang, hvor jeg sådan rigtig selv har været ude i at designe et par - jeg har hentet inspiration i strikkebøger og andre opskrifter og derefter dannet mig et billede af, hvordan jeg ville have mit par til at se ud.
Det fede ved det hele er, at de er blevet, som jeg havde i tankerne. De er strikket i Regia sokkegarn:




Da de blev færdiggjort i går aftes, var det tid til at gå i gang med et par mere, og også denne gang vil jeg forsøge selv at finde på et design.
Det er dog begrænset, hvad man kan med hæl- og tåstrikningen, men selve udseendet er der jo uanede muligheder for at lege med.

Garnet til par to. Det multifarvede er købt i Netto for længe siden, og det hvide er vist fra Aldi. Det skal lige siges, at jeg har ydermere to nøgler af det pinke:



Jeg gik i gang med en prøve på en mormorfirkant for at tjekke ud, hvor stor den bliver med nål 2½ og strømpegarn.




I eftermiddag og her til aften har jeg så lavet fire firkanter. Mere om det i morgen.

2 kommentarer:

  1. Det ser bare rigtig spændende ud med det nye projekt, Anja!

    De selvdesignede sokker er blevet rigtig flotte!

    SvarSlet
  2. hæklenål + mormorfirkant = sokker - det projekt glæder jeg mig godt nok til at følge - det lyder rigtigt interessant!

    Synes dine "bombe-sokker" er blevet rigtigt fine, dem kan du bestemt godt være stolt af. Utroligt, at du allerede har dem færdige :D

    SvarSlet

Det er altid hyggeligt med kommentarer fra mine læsere, så smid gerne en.