mandag den 1. oktober 2018

"Gartenparty" - snart på dansk



For en lille måneds tid siden fik jeg lov til at teststrikke sjalet "Gartenparty", som er designet af Rebekka Drewes.

Jeg hoppede på udfordringen, da jeg faldt for kanten, som består af muslinger strikket i lige det garn, man har lyst til.



Til den ensfarvede del valgte jeg "Angora Gold" fra ICE Yarns - det er dog ikke angora, men mohair. Det er år siden, at jeg bestilte det, og dene gang ville jeg lave mit projekt udelukkende af garn, som jeg i forvejen havde liggende.

Til muslingerne i kanten fandt jeg i gemmerne  noget sort mohair med en farvet tråd i. Tråden veksler mellem regnbuens farver.



Formålet med teststrikningen var at strikke Rebekka Drewes danske oversættelse igennem. Pt. findes den kun på engelsk, men kommer snart på dansk.

Det er så fint et sjal.
Jeg kommer til at bruge det som et tørklæde. Det falder nemlig perfekt til formålet.


2 kommentarer:

Det er altid hyggeligt med kommentarer fra mine læsere, så smid gerne en.