lørdag den 25. august 2018

Frække aber til en god sag

I mit foregående indlæg havde jeg strikket bogmærker, og de er allesammen blevet sendt videre til "Æseløret".

"Æseløret" er en del af Mødrehjælpen, hvor formålet er at sælge bogmærker til fordel for indkøb af flyverdragter til særligt trængende børnefamilier.
Jeg synes, at det er et rigtigt godt formål, så derfor har jeg udover de røde hjertebogmærker hæklet aber i regnbuens farver.
Der går ca. 5 gram bomuldsgarn til et enkelt bogmærke.



Opskriften har jeg købt hos LittleOwlsHut for nogle år tilbage, så den var oplagt at bruge igen.
Den er i mellemtiden også kommet på dansk, men er også let at følge på engelsk.

Øjnene er denne gang bare knuder, idet de rulleøjne, som er brugt i opskriften, kommer i vejen, når bogen skal lukkes.

Hvis man kommer på bogforum d. 26. - 28. oktober 2018 i Bella Centret, vil man kunne finde "Æseløret"s stand, hvor der vil blive solgt masser af forskellige bogmærker.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Det er altid hyggeligt med kommentarer fra mine læsere, så smid gerne en.