mandag den 6. maj 2013

Salat med perlespelt og stegte rejer

Dagens aftensmad endte med at se lidt anderledes ud end planlagt, idet den planlagte fisk ikke var tøet op.

Istedet endte det ud med en rigtig lækker salat - så lækker, at min mand var vild med den, og i fællesskab fik vi fundet frem til, hvad vi kom i den, så her er opskriften.



Ingredienser (2 pers.):
100 g. perlespelt (vægt før kogning)
ca. 30 g. babysalat
200 g store rejer
½ chili (jeg brugte en mild en af slagsen)
ca. 1½ spsk. saltede græskarkerner
3 spsk. olie + lidt til stegning
tørret basilikum
ca. 100 g. broccolibuketter
ca.  75 g fetaost i tern eller salattern.
1 fed hvidløg.

Kog perlespelten som anvist på pakken. Lad den afkøle.
Hak chilien. Kom olie på panden, og steg rejerne sammen med den hakkede chili.

Skyld babysalaten og ryst vandet af.
Kom fetaost/salattern, babysalat, blomkålsbuketter og saltede græskar i en skål. Tilsæt ydermere den kogte perlespelt og de stegte rejer.

Dressing:
Knus hvidløget, og bland det med olien samt den tørrede basilikum.

Serveres med et stykke brød til. Vi fik hver to skorper "Krisprolls".

2 kommentarer:

  1. Lyder bare som en rigtig lækker sommersalat og måske endda noget for manden min også! Den ser i hvert fald rigtig god ud :-D

    SvarSlet
  2. Hvor ser det bare lækkert ud! Mums, sådan en omgang kunne jeg bestemt godt klare :o)

    SvarSlet

Det er altid hyggeligt med kommentarer fra mine læsere, så smid gerne en.