mandag den 25. marts 2013

En meget laaaaang snabel....

Ja, det er hvad den elefant, som jeg er ved at hækle, ender med at få.

Jeg har tidligere hæklet denne elefant, lavet på hæklenål nummer 4 og i dobbelt akrylgarn. Da en lille pige har set dagens lys og skal døbes til pinse, er det oplagt at lave en til hende.
Garnet havde jeg på lager, men denne gang har jeg anvendt nål 4½, og jeg skal lige love for, at det gør elefanten noget større....

Den er endnu ikke færdig, men jeg kan afsløre så meget, at jeg allerede har brugt mere end en ikeapude som fyld.... og mere end 2 x 150 gram garn....



7 kommentarer:

  1. Kæmpe dejlig kramme bamse! Den kan da kun blive et hit ;)

    SvarSlet
  2. Den ser fin ud indtil videre :) Jeg lavede også sådan en i barselgave sidste år. Gad vide om din kommer til at ligne en elefant mere end min gjorde :) Glæder mig til at se det færdige resultat.

    SvarSlet
  3. Nej en fed elefant. Hvor er opskriften fra Anja - jeg leder efter en til min kommende nevø/niece for jeg har i et ubetænksomt øjeblik sagt Selvfølgelig kan mor det til Christian, og jeg kan ikke finde en helt god, så peg mig lige i den rigtige retning, så er du sød

    SvarSlet
  4. Ihh nogle fine forårsfarver Anja :D den skal nok bringe stor lykke! :D

    SvarSlet
  5. Den skal nok blive søøøød, når den er helt færdig. Spændende, hvor stor den bliver! :D

    SvarSlet
  6. Det er en rigtig "bær mig i snablen" elefant- lige som den skal være til de kære små. Glæder mig til at se den færdig;)

    SvarSlet
  7. Jeg er også selv ret forelsket i den elefant. Den er så kær - og som "Søster Æblekind" skriver, så er det sådan en "Bær mig i snablen"-elefant.

    Opskriften findes bl.a. hos Stof og Stil.

    SvarSlet

Det er altid hyggeligt med kommentarer fra mine læsere, så smid gerne en.