torsdag den 27. december 2012

En af årets hjemmenørklede julegaver...

...var en cardigan, som jeg endelig fik lavet færdig.

Jeg har før blogget om den (HER), og da så det således ud i slutningen af juni:



Det holdt dog hårdt undervejs, for efter en sej kamp med fejl i opskriften, eller lad os sige udeladte instrukser, gik jeg død efter at have strikket den ene ærme færdigt. Jeg har vel strikket det, der svarer til det dobbelte, men jeg måtte pænt pille op, pille op og pille lidt mere op!
Samtidig var der ikke nok af det lilla garn, men heldigvis fik jeg fat i et nøgle mere i samme partifarve!
Så jeg måtte i tidsnød, før jeg 8 dage før jul tog mig sammen og kom i gang med ærme to. Det var det eneste, jeg manglede, og med ærme to gik det smertefrit.

Modtageren blev rigtig glad for den, så det hele endte jo godt:-)




8 kommentarer:

  1. Hvor er den flot Anja - jeg slås for tiden med mit eget projekt der nok også er strikket et par gange. Har pillet op en del, så kender det med at blive træt af projekter. Men nu håber jeg også snart at komme i mål.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak, Karin!
      Hvad har du på pindene, som driller?

      Slet
    2. En grøn sweater i halvpatent - jeg har blandt andet brillieret med at lave ryg og forstykke i to forskellige størrelser. Men nu er der styr på dem, nu mangler der kun ærmer, og her har udtagningerne drillet lidt, nok fordi jeg ikke helt koncentrere mig om det jeg laver - ups.

      Slet
    3. Det lyder til at blive godt! Jeg håber, at du ikke støder ind i flere "strikkebumb" :-)

      Slet
  2. Wauw hvor er den bare fin! Den ser bare SÅ lækker ud :D Sådan en kunne jeg også godt lige bruge :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Agnethe!
      Min mor har ladet en bemærkning falde om, at hun også kunne tænke sig en, men lige nu har jeg ikke mod på at strikke en mere, men måske på sigt. I hvert fald har jeg skrevet rettelserne ned i opskriften, så jeg mindsker risikoen for at skulle "strikke baglæns" for mange gange, hvis jeg kaster mig over endnu en af slagsen ;-)

      Slet

Det er altid hyggeligt med kommentarer fra mine læsere, så smid gerne en.