torsdag den 10. maj 2012

Tyskersokker

I sommers, da vi bl.a. var i Frankfurt am Main, faldt jeg over noget lækkert garn i tyskerfarver fra Regia, og selvfølgelig måtte jeg have et par nøgler med hjem, for manden ville rigtig gerne have et par hjemmestrikkede sokker i de farver.
Der er næsten brugt et 100 grams nøgle til parret i str. 42-43.
Jeg har valgt at "plukke" i farverne, så jeg fik sokkerne ens samt ville jeg have hælen helt rød for at få striberne lige brede over vristen. Tåen valgte jeg at lave i sort.
Jeg havde først stikket en hel sok, men jeg endte med at pille den op, idet jeg ikke var tilfreds med timeglashælen, så jeg endte med at strikke dem med en kilehæl i stedet.

Sokkerne er allerede taget i brug - jeg har ikke en gang nået at skylle dem op - men nu er manden klar til sommerens VM i Fussball :-)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Det er altid hyggeligt med kommentarer fra mine læsere, så smid gerne en.