søndag den 6. maj 2012

Endelig færdig med endnu et stort strikkeprojekt

....altså ikke sværhedsmæssigt, men omfanget  har været i den tunge ende.

Garnet til slipoveren gav jeg min mand i julegave, og ja, jeg vidste jo godt, at det betød, at den også skulle strikkes.
Med 384 masker pr. omgang på pind 2½ ved ribben og efterfølgende pind 3 til resten har det taget en del timer at få den færdig.
Den er strikket i det skønne arwettagarn, opskriften er fundet i "Familie Journalen". Den stammer i øvrigt fra Sandnes Garn - opskriften kan findes HER. Garnet, som er anført i opskriften, valgte jeg ikke at bruge, for det findes ikke i så stærke farver som arwettaen. Igen fik jeg hjælp hos "Martha" i Kolding - det er altså skønt at kunne få tips til andre kvaliteter og ikke mindst hjælp og ideer.

Det færdige resultat - som min mand i øvrigt er ret glad for:




10 kommentarer:

  1. Den er bare sååååååå flot :)

    SvarSlet
  2. hvor ser den bare lækker ud,og arwetta går man aldrig galt i byen med,flot flot arbejde,godt du holdt ud selvom pindene var tynde

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er også glad for, at jeg var vedholdende, men det har da været fristende at tænke "Jeg lægger det lige væk et stykke tid"...
      Tak for rosen, Gitte!

      Slet
  3. Thea Mansfield6. maj 2012 kl. 19.15

    Hvor du sej Anja :) Super flot vest!

    SvarSlet
  4. Så mangler vi bare at se den på :D Den er bare SÅ fin og ELSKER bare farverne :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Det ved jeg ikke, om jeg kan få ham til - altså at stå model sådan offentligt *fnis*
      Jeg er også selv vild med farverne. Der er bare noget fedt over turkis og brun sammen!

      Slet

Det er altid hyggeligt med kommentarer fra mine læsere, så smid gerne en.