torsdag den 25. august 2011

Han er vist lidt tidligt på den....

Opdatering d. 27.9.20
Jeg modtager med jævne mellemrum mails omkring forespørgsel på opskriften. 
Da der er copyright på den slags, er det ulovligt at videredistribuere opskriften, og således må jeg ikke videresende en kopi. 

Opskriften hedder "Nissetrolden Gråskæg", er designet af Elver Press og er trykt i tillægget "Årets bedste nissebog" fra Familie Journalen. Tillægget fulgte med Familie Journalen nr. 43 i 2009.

Alan Dart har en opskrift på en lignende gnom. Opskriften er på engelsk og koster lidt. 
______________________________



Nu er det ikke ligefrem høj solskin og høje temperaturer, der har domineret det danske sommervejr, så da garnet alligevel befandt sig lige i nærheden, ja, så endte jeg med at strikke en nisse.
Opskriften er fra et lille tillægshæfte fra Familie Journalen 2009. Han er i opskriften uden øjne, men med huen helt nede ved næsen. Jeg synes lige, at han skulle kunne kigge med :-)


13 kommentarer:

  1. Hvor er han bare søøøød!

    Et skønt billede af ham i øvrigt!

    SvarSlet
  2. Han er SÅ lækker!! :-))) Godt du bestemte dig for at beholde ham.. (når han nu ikke skal hjem til mig og bo.. men så må jeg jo komme og besøge ham..)

    SvarSlet
  3. Hvor er han bare sød... Og julen kan jo hurtigt komme snigende!

    SvarSlet
  4. Uhhh altså hvor er han bare en dejlig dejlig nisse! Han er da ikke spor tidligt på den! Næææ nej, han er da begyndt på juleforberedelserne ;)

    Han måtte godt bo her hos mig, hvis han ser sig selv lidt hjemløs på et tidspunkt :D

    SvarSlet
  5. Koster det noget at bede om opskriften på Nissen fra tillægshæftet 2009

    SvarSlet
  6. Hvor den sød.
    Må jeg bede om opskriften ?

    SvarSlet
    Svar
    1. Da der er copyright på den, er det ikke lovligt at distribuere opskriften videre. Desværre.
      Alan Dart har en opskrift, som ligner denne rigtigt meget. Den er dog på engelsk.

      Slet
    2. Hvad uge i 2009 er den fra, så kan jeg måske finde den?

      Slet
  7. Svar
    1. Jeg ser, om jeg kan finde det, når jeg kommer hjem.
      Er på job lige nu.

      Slet
    2. Jeg har desværre ikke finde det lille hæfte.
      Jeg ved dog, at det er fra 2009, og på forsiden var disse nisser.
      https://www.familiejournal.dk/haandarbejde/haekleopskrifter/haekleopskrifter-til-boligen/familien-nissen
      Det betyder, at det må være fra udgivet i sidste uge i oktober 2009.

      Slet

Det er altid hyggeligt med kommentarer fra mine læsere, så smid gerne en.