lørdag den 14. april 2018

Sutsko - på spansk

Ved et tilfælde faldt jeg over nogle søde sutsko, som jeg gerne ville hækle.

Det viste sig, at opskriften fra "Handwork DIY" kun findes som video - og er på spansk!
På et stykke af videoen virker de engelske undertekster, men ikke på ret meget. Det har dog ikke holdt mig tilbage for at hækle dem alligevel.
Det kræver lidt mere opmærksomhed at skulle se det hele uden tekst, men jeg endte med at komme i mål med dem, selvom der var nogle udfordringer ved hjertet. Det går lige lidt stærkt et par steder.

Jeg har dog måttet pille op et par gange, fordi mit garn og nål ikke rigtig matchede videoens. Sjovt, for jeg hæklede med tykkere garn og samme nål, 4½, men det var let at tilpasse. Jeg slog bare flere luftmasker op ved begyndelsen.

Jeghar hæklet med noget tykt uldgarn købt i Netto for nogle år siden. Hjertet og kanten er lavet med Drops Loves You 4, et uldgarn der er udgået, og som jeg også har haft liggende i et godt stykke tid.

Det første par var tiltænkt min mor, og de passede hendes str. 37-fod. Jeg slog 32 lm op i starten.



Min kæreste søster skulle også have et par, fordi hun godt kunne lide dem, som min mor fik, og så laver jeg sjældent noget til hende, så det var anledningen til at gøre det.
De var også hurtige at hækle, for som jeg bruger hun str. 34. Hun er til pynt, så jeg syede en sølvperle på begge sutsko.
Jeg slog 28 luftmasker op i starten.



I alt har jeg ca. brugt 0,7 nøgle af det pinke garn og lige under ½ nøgle af det hvide til hvert par.


1 kommentar:

Det er altid hyggeligt med kommentarer fra mine læsere, så smid gerne en.