torsdag den 21. september 2017

Prinsessen og den grønørede


Sammen med min søster har jeg lavet et par, som skulle gives til en Star Wars-fan.

Ret spontant søgte jeg på Ravelry og fandt hurtigt opskrifter og ideer.
Jeg valgte at hækle en gople i form af Yoda. Ørerne fandt jeg i en opskrift på en nusseklud, mens øjnene voldte mig en del besvær.



Jeg kunne simpelthen ikke finde ud af at få lavet nogen, der ville understrege, at det er Yoda, som der er tale om.



Pludselig så jeg en masse sprutte-Yoda'er, som er blevet lavet i gruppen "Jellyfishfriday" på Facebook, og lige dér fandt jeg hjælp til at brodere øjnene.

Yoda er hæklet i grønt bomuldsgarn fra Rema 1000.
Det brune er noget fra Mayflower.

Prinsesse Leia har min søster Anita hæklet efter denne opskrift.
Du kan læse mere om hendes proces på Photomusen.


9 kommentarer:

  1. Nåhhh hvor er de da kære. Flot håndarbejde, som kun kan skabe smil på læben hos modtager.
    God aften til dig

    SvarSlet
  2. Hvor er han skøn!!! Altså min Thomas var totalt klar på at få en ny baby, bare for at få sådan en fætter der 🤣

    SvarSlet
    Svar
    1. Hihi, modtagerens mand var også ret pjattet med Yoda ;-)

      Slet
  3. Hvor er den sjov, og øjnene er virkelig vellykkede :-)

    SvarSlet
  4. Den er bare blevet god, og øjnene er da i skabet

    SvarSlet
    Svar
    1. Rigtig mange tak, Karin <3 Jeg synes også, at de fik sprutten til at ligne Yoda.

      Slet

Det er altid hyggeligt med kommentarer fra mine læsere, så smid gerne en.