lørdag den 9. juli 2011

Kjoleprojekt

For ca. 3 år siden genoptog jeg strikningen. Jeg kunne ret, vrang, slå op og lukke af, så der var en god basis for at kunne lære mere, selvom jeg aldrig troede, at jeg nogensinde skulle lære at læse en strikkeopskrift.

Det fandt jeg ud af, og for et par dage siden blev jeg færdig med mit første store projekt, nemlig en kjole fra Drops.
Den skulle have været til mig selv, men da jeg næsten var færdig med strikkedelen, prøvede jeg den, og jeg så ikke særlig flatterende ud i den, så ret hurtigt kom jeg i tanker om min mormor, og minsandten, hun kunne passe den, selvom den er strikket i en str. S forneden og str. M foroven - det er faktisk lige de str., hun plejer at bruge.

Den er strikket i Drops' safran-garn, og det turkise er alt sammen hæklet.

1 kommentar:

  1. Den er bare blevet fantastisk flot! Hvor var det skønt, at mormor kunne passe den, og at den klæder hende!

    SvarSlet

Det er altid hyggeligt med kommentarer fra mine læsere, så smid gerne en.