lørdag den 17. august 2013

Lørdagshæklerier

Ved en tilfældig googlesøgning dukkede der en opskrift op på nogle søde ugler, og da mit lager indeholdt garn til de små dyr, gik jeg i gang med dem ledsaget af "Mads & Monopolet".

Det blev til to af slagsen, for det var for lidt med en enkel ;-)

Selve designet er fra Bunny Mummy, og opskriften er oversat til dansk af Strikkefåret.
Jeg hæklede efter den danske opskrift og anvendte billederne fra den engelske. De er ret lette at lave, og jeg var hurtigere færdig med to styks, end jeg lige regnede med.
Jeg overså dog, at øjnene skulle laves med halve stangmasker, så mine ugler har lidt større øjne, fordi de er lavet med hele stangmasker :-) De har også fået broderede øjne, for lageret manglede sorte perler :-)

Garnet er akrylgarn fra Rema1000 og Real, og jeg brugte hæklenål str. 3. Uglerne endte med at være 8 cm høje.




6 kommentarer:

  1. Hvor er de fine! Det er nogle dejlige farver du har lavet dem i.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have Annemari. De er blevet i lidt mere vovede farver, men jeg synes, at de fungerer rigtigt godt.

      Slet
  2. De er bare så søde! Elsker de glade farver!

    SvarSlet
  3. Super søde ugler! Endnu en ugle opskrift, der er værd at prøve af! Tak for linket. :)

    SvarSlet
  4. De er da blevet skønne :) og jeg kan godt li' de store øjne. Det er også fint at brodere og især hvis de skal bruges til små børn :)

    SvarSlet

Det er altid hyggeligt med kommentarer fra mine læsere, så smid gerne en.