mandag den 9. juli 2018

Flaskedamen



I mit sidste indlæg skrev jeg om at deltage og om at blive inspireret af diverse linkparties.

For et stykke tid siden stødte jeg derigennem på en tysk blogger, Atelier Marie-Lucienne, som havde lavet nogle sjove flaskemennesker.

Det måtte jeg afprøve, og derfor ledte jeg efter egnede flasker. Jeg fandt ikke rigtig nogen i egen beholdning, men da vi har flaskecontainer stående lige i nærheden, gik jeg derned, åbnede den og fandt en flot blå en af slagsen.

Den blev til en flaskedame, som endte som en gave til min svigermor.

Jeg fandt en mønster i et tysk hæklemagasin, og dette brugte jeg på siderne af hatten.



Jeg har hæklet en cirkel, og derfter hæklet mønster, til hatten havde den ønskede længde.
Derefter tog jeg igen ud som ved en cirkel og lavede derved skyggen.



Munden fandt jeg en opskift på HER.

Alt det hele limede jeg på med en limpistol. Øjnene er vist købt i Tiger.


Vielen dank für die Inspiration, Marjan! 😘

6 kommentarer:

  1. This "Bottle-Lady" is very posh! I especially like the eyes! Surrounded by those lovely flowers she'll be a real eye-catcher!

    SvarSlet
    Svar
    1. Thank you very much!
      And again, thank you for the inspiration! You have a lovely blog, which I'm following now.

      Slet
  2. Ihhh hvor er den fin. Mon ikke den kan fyldes med vand og plantes i jorden, som du har gjort = ferie vanding? Kun et gæt, men det ville da pynte i blomster krukken :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var da en rigtig god ide! Det havde jeg slet ikke tænkt som mulighed - tak!

      Slet

Det er altid hyggeligt med kommentarer fra mine læsere, så smid gerne en.