søndag den 17. juni 2018

#MitkreaVM2018 er godt i gang på Instagram

I torsdags gik Fifa VM for alvor i gang, og flere har valgt at være kreative mellem, før og under kampene under hashtagget #mitkreavm2018 på Instagram.

I skrivende stund er 137 med, og det er forskelligt, om der sys, tegnes, hækles, strikkes osv. undervejs.

Mit eget mål for #mitkreavm2018 er at strikke et par sokker, som er tilpasset min fod og egne mål.
Jeg har deltaget i Strikkebootcamp2018 hos den dygtige strikdesigner Charlotte Kaae, og i denne uge sluttede campen, men jeg mangler stadig at afslutte det. Målet var nemligt at lære strikke strømper, som passer til egne (eller andres) fod.
Jeg synes, at Strikkebootcampen fortjener sit eget opslag her, så når jeg er i mål, vil jeg skrive lidt om bootcampen, som jeg allede nu kan anbefale andre. 

Jeg har valgt at ville strikke mine strømper af garn, som jeg har farvet ved et garnfarvningskursus hos Koushi ved strikkefestivalen "Sinding Strikker". Jeg vil supplere med en rest Arwette Classic i turkis, for ellers rækker garnet ikke - selvom jeg kun skal strikke en str. 34.



Jeg mangler at tage mål på min fod og underben, og det kan også være, at jeg skal have lavet en strikkeprøve på det håndfarvede garn.

Jeg har planer om at kaste mig ud i at strikke mine sokker fra tå og op - bare for at prøve noget nyt. 

6 kommentarer:

  1. Rigtig god fornøjelse. Både med at følge VM og med sokkestrik. Glæder mig til at se sokkerne 😊 jeg kan også godt lide at strikke strømper.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Vibber ❤️
      Jeg har i dag kigget videoer omkring opstart af tå op, hvor der strikkes en skrå tå, men jeg skal lige have hovedet helt klart, når jeg går i gang, da der skal laves en for mig ukendt måde at slå op på.

      Slet
  2. Det lyder spændende, men har du størrelse 34 ??
    Ses vi til strikkefestival i Flensborg ?

    strikkeglade hilsner
    Angelika

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg bruger str. 34, så det giver nogle udfordringer ind imellem, når der skal købes sko.
      Men der skal strikkes mindre, når det handler om sokker ;-)

      Vi ses desværre ikke i år til Sydslesvigs Strikkefestival da jeg har billet til "Tarzan" på Fredericia Teater sammen med hele familien, og det gør, at jeg ikke kan nå fra Flensburg til Fredericia og samtidig komme med ud at spise. Lidt øv, mens må der tages revanche næste år.

      Slet
  3. hej igen,
    ærgerligt at I ikke kan deltage i år, men Tarzan er sikkert også god :-) . Jeg kender en der også har så små fødder og hun køber sko i Italien, når hun er på ferie. Modellerne i størrelse 34 har jo ofte Disney-motiver og andre sjove designs, som man ligesom er vokset fra ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Netop! :-D Jeg har prøvet mange børnesko, og det er langt fra alt børnefodtøj, som er godt.

      Sara Sko i Ribe har et godt udvalg af voksensko fra str 32 og ellers Marion Spath i Köln i Tyskland. De har også webshop.

      Slet

Det er altid hyggeligt med kommentarer fra mine læsere, så smid gerne en.