lørdag den 30. juni 2018

2 x Kristinasjaler



De af jer, der følger med her på bloggen, ved, at jeg har hæklet nogle af designsne fra By C Gundersen.

Charlotte Gundersen, kvinden bag, spurgte mig derfor for et stykke tid siden, om jeg havde lyst til at hækle nogle af hendes designs op.
Det har jeg sagt ja til.

Jeg har derfor for nylig hæklet to udgaver af Kristinasjalet.
...eller det vil sige, at jeg har hæklet det 3½ gang!
Her er det værd at indskyde, at sådan går det, når man er doven og ikke tjekker hæklefastheden, for selvom min hæklefasthed passede med opskriftende hæklede sutsko, så matcher den ikke nødvendigvis alle designs fra samme designer.
Derfor måtte jeg pille 1½ sjal op, da jeg først der valgte at tjekke min fasthed.

De to sjaler er hæklet op i Bingo fra Lana Grossa, et ret lækkert merinouldgarn, som har uldens "look" og er ikke blevet "flad" af superwashbehandlingen.

Opskriften er nem at følge, så er man nybegynder, er det klart en opskrift, som jeg kan anbefale.



4 kommentarer:

Det er altid hyggeligt med kommentarer fra mine læsere, så smid gerne en.