torsdag den 7. juli 2016

Resultatet af garnfarvningskurset

I tirsdags fortalte jeg om det garnfarvningskursus, som jeg var på i lørdags, og jeg synes, at I skal se de færdige garner, som jeg fik lavet.

Jeg endte med i alt at farve fire fed,og resultatet blev rigtigt godt, synes jeg.


Her hænger garnet til tørring, efter jeg var kommet hjem fra kurset.




Og efter tørring:



Nu skal der så findes et egnet projekt til garnet.
Det kan altid kombineres med  noget ensfarvet, som matcher farverne i de multifarvede.

3 kommentarer:

  1. Det blev rigtig flot! Vil du dele, hvordan man gør og hvor farverne er fra?

    SvarSlet
    Svar
    1. Farverne hed Ashford.
      Garnet kommes i vand med eddike, hvorefter man vrider det, og så kan der farves på det. Hvordan selve farven er blandet, ved jeg ikke helt, for det gjorde kursusholderen.
      Når man har farvet/malet garnet, pakkes det ind i plastfolie og får 2x5 min i microovnen. Til sidst afkøles det og skylles og hænges til tørre.

      Der står mere her: http://www.skytten-danmark.dk/product.asp?product=9784

      Slet

Det er altid hyggeligt med kommentarer fra mine læsere, så smid gerne en.