søndag den 10. april 2016

Strik-i-fællesskab hos Charlotte Kaae

Det er ikke første gang, at jeg hopper med på en "knit-a-long", men det er første gang, at jeg har valgt at være med i en "strik-i-fællesskab"-udfordring (SIF) hos Charlotte Kaae.

Denne gang er det rævecardiganen fra bookletten "Strik & Mal".
Der skal strikkes grafisk gobelinstrik, som jeg har afprøvet, da jeg strikkede håndklædet med kaffekoppen, men jeg synes, at jeg godt kunne trænge til mere træning i intarsia. Cardiganen er derfor en kærkommen lejlighed til at blive lidt bedre til det - og måske lære nogle nye tricks.

I denne uge gik udfordringen i gang i form af "de indledende knæøvelser" som at finde garn, købe bogen, lave strikkeprøve og også at finde frem til, om man ville strikke ræven eller et andet motiv på ryggen af cardiganen
Jeg synes, at rævemotivet er ret sødt, og i første omgang var min plan at holde fast i det, men efter inspiration fra facebookgruppen, hvor man deler erfaringer osv, kunne jeg ikke lade være med at søge lidt på Pinterest. Der fandt jeg en sød frø, og da jeg har grønt garn til cardiganen, bliver det frøen, der skal pryde ryggen.



Jeg har valgt at strikke af det garn, som jeg har liggende, og valget er faldet på neongrønt garn Angora Gold fra IceYarns. Dette skal frø-delen strikkes i, mens resten af cardiganen bliver i en flot blå-grøn mohairblanding, der er købt i Netto, og som jeg fik med, at jeg fik det store læs garn.
Samtidig har jeg valgt at strikke cardiganen i str. 2 år, så garnet kan sagtens række.

Min strikkefasthed passer næsten i bredden, men i højden mangler der 6 pinde pr. 10 cm, så jeg skal være obs på, hvordan frøen bliver placeret på ryggen. I hvert fald er jeg nødt til at strikke lidt flere pinde i bunden af cardiganen, inden jeg begynder med frøen.

Jeg har lavet endnu en strikkeprøve for at se, om jeg skal vælge at lave en i-cord i alle kanter på cardiganen. Det kunne være en lidt fed detalje, men jeg er ikke sikker på, om jeg vælger den løsning endnu.



Den faste læser af min blog vil også vide, at jeg nu har gang i to udfordringer, men idet tæppeudfordringen fra Drops ikke kræver så meget hækling fra uge til uge, og at SIF'en er fordelt over flere uger, så er jeg næsten sikker på, at der bliver tid til begge dele. ;-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Det er altid hyggeligt med kommentarer fra mine læsere, så smid gerne en.