tirsdag den 16. juni 2015

Tre trekanter til Maskernes Monument



I denne uge er der frist for at aflevere strikkede trekanter til Maskernes Monument, som kunstneren Isabel Berglund står bag.

Jeg har fået strikket tre styks - to i lilla og en enkel i lysegrøn.
For at det ikke blev for kedeligt at strikke dem, valgte jeg at kigge i mine mønsterbøger og hente lidt inspiration der til at lege med maskerne.



Det var nemlig sådan, at hver trekant skulle være ensfarvet, mens der var fuldstændig valgfrit på alle hylder, når det kom  til mønster.
Faktisk var det også tilladt at hækle et par stykker. Det bedste er dog strik, fordi det kan give sig mere, og derved er det lettere at få trekanterne til at passe sammen.




Det var været skægt at være med. Faktisk ville jeg rigtig gerne have deltaget lidt mere i nogle af workshopsne, men desværre har det altid været, når jeg har skulle andre ting.

Nu glæder jeg mig til at se de færdige huse, der kommer til at stå i byer i Trekantsområdet.


2 kommentarer:

  1. Fedt projekt.
    Trekanterne er meget større end jeg troede.
    Glæder mig til at se billeder af det færdige projekt ^^

    SvarSlet
    Svar
    1. Det gør jeg også - jeg har set nogle at de store stykker, der nu er blevet syet sammen. Det er ret imponerende.

      Slet

Det er altid hyggeligt med kommentarer fra mine læsere, så smid gerne en.