søndag den 26. oktober 2014

Kreativ stemning for alle pengene


Igen i år kom weekenden i uge 43 til at stå i kreativitetens tegn.

Som de fire foregående år tog jeg sammen med kreative veninder til Kreative Dage i Fredericia om lørdagen. Denne gang var vi fire - en femte stødte til os, da vi efterfølgende tog hjem til min søster Anita og kreahyggede i stor stil.

I forhallen i Messe C ventede en flot, strikket ko - ih, den slags har jeg en svaghed for ;-)


Min søster og jeg havde for første gang købt partoutbillet, så vi kunne tage det roligt om lørdagen og også tage turen igen i dag. Vi gjorde det mest for at kunne høre flere foredrag.
I går var et foredrag med Heidi M. Nymann fra Woolspire, som trak, og som lød rigtig spændende. Heidi skuffede bestemt ikke, og jeg fik svar på nogle af mine spørgsmål omkring platformen. Hos netop Woolspire købte jeg i dag noget lækkert garn.
(Mere om mine køb i et andet indlæg).



Da det er lettere at gå få sammen, valgte vi at "dele os", og jeg fulgtes rundt med Anita.

Vi havde en lille liste over de stande, som vi skulle forbi.
Således var vi bl.a. forbi TV-Syd, By Nyboe, Woolspire, Alt om Håndarbejde - begge deres stande, Flettekredsene og Geilsk.
Sidstenævnte fordi jeg (selvfølgelig) har set udsendelsen om netop Bente Geil på DK4, og jeg havde fået nys om, at man kunne blive fotograferet sammen med den geilske mand :-) Sådan en mulighed ville jeg ikke lade min næse gå forbi. Samtidig betalte man en 20'er for det - et beløb der gik ubeskåret til Knæk Cancer.


I dag, søndag, var der færre mennesker end i går - det virkede i hvert fald sådan, og da vi kom ved åbningstid, havde vi god tid til at købe ind hos By Nyboe og Woolspire, inden vi skulle høre foredrag om tidens tendenser inden for mode - igen et foredrag, som var spændende.
Vi fik også kigge følt og  mærket på en masse lækkert garn og andre materialer og også snakket flere steder. Jeg elsker simpelthen stemningen sådan et sted.

Ih, jeg må sige, at messen igen i år var rigtig god. Faktisk synes jeg, at den bliver bedre og bedre for hver gang, at jeg har været af sted.
I år var det ikke en bageovn, der var flere "kiosker" med mad og drikke, og generelt mere plads. Der var også flere messetilbud, og det kan jeg altid godt lide ;-)

Jeg glæder mig allerede til næste år, hvor jeg nok også ender med at bestille en billet til hele weekenden.


4 kommentarer:

  1. Jeg var der også om lørdagen og hold da op med mennesker både på indfaldsveje og i messehallen, men nøj hvor var det en fed messe, også for sådan en som mig, der er total strikke-debil:-)
    Næste år køber jeg partoutbillet og slår mig ned et sted i det jyske den weekend.
    Alternativt tager jeg en fridag om fredagen og tager derover der. Tænker at der måske er lidt færre mennesker der?

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg ved faktisk ikke, hvor mange der er om fredagen. I hvert fald synes jeg, at presset er mindre om søndagen.
      Jeg læste på Kreative Dages Facebookside, at de vil tage det op til overvejelse, hvordan de skaber endnu mere plads i gangene.
      Jeg synes også, at det var en rigtig fed messe - jeg glæder mig allerede til næste år.

      Slet
  2. Jeg glæder mig også :0) til næste år. Det var en rigtig god oplevelse. Større end jeg havde forestillet mig. Næste år vil jeg studere programmet nøje, på forhånd. Og "planlægge" hvad jeg gerne vil "nå" - og hvilke garner/smykkedele osv jeg vil kikke efter. Nu, hvor man lidt bedre ved hvordan det foregår. Synes iøvrigt der var mange gode messe-tilbud. Fedt billede du har taget af koen :0D

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er nemlig godt at have været der før - og have studeret programmet, for man skulle nødig ende med at gå glip af noget ;-)
      Messetilbud - det ka' vi li' ;-)))

      Slet

Det er altid hyggeligt med kommentarer fra mine læsere, så smid gerne en.