fredag den 8. september 2017

Englesjal in making

For et stykke tid købte jeg noget uldgarn med lange farveskift hos www.strikkepinden.com med den tanke, at noget af det skulle bruges på et sjal.

Jeg har haft nogle dage, hvor jeg har haft "hækle-strikke-blokade" og ikke har kunnet finde på noget at gå i gang med. Min garnbeholdning blev gennemset på min Ravelry-profil, og alligevel var jeg tom for ideer.

Da jeg så faldt over posen med uldgarnet, kom jeg også i tanker om det smukke englesjal, som Lise Frank har designet.
Det var derfor oplagt at hækle det, da de lange farveskift ville passe godt til mønstret.

I forgårs gik jeg så i gang.
Opskriften er let at følge - og det var bestemt ikke dens skyld, at jeg i går måtte pille næsten det hele op, fordi jeg ikke havde talt rigtigt.


10 kommentarer:

  1. Wonderful beginning of an awesome shawl!

    SvarSlet
  2. Svar
    1. Det er også et spændende projekt, fordi der er udfordringer i det. Det er også herligt, når garnet skifter farve undervejs.

      Slet
  3. Waw. Det ser flot ud, men også indviklet :) Glædermig til at se det færdigt

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak <3 - det er såmænd ikke så svært, som det ser ud. Jeg måtte dog være ekstra koncentreret i opstarten, indtil mønstret kommer til at "ligge i hånden".

      Slet
  4. Hvor ser det lovende og elegant ud :-)
    Håber du holder os ajour :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak, Bella - jeg skal nok holde jer opdateret <3
      I skrivende stund er jeg næsten færdig, og så mangler blokningen.

      Slet
  5. Det bliver uden tvivl noget af det smukkeste jeg længe har set <3

    SvarSlet

Det er altid hyggeligt med kommentarer fra mine læsere, så smid gerne en.