mandag den 28. marts 2016

Værtindengaven blev både strikket og hæklet



I mit sidste indlæg skrev jeg om min afprøvning af et af mønstrene fra bogen "Vævestrik".

Mine forsøg endte ud i to vaskeklude.
Jeg valgte at strikke efter mønstret "Lilje - variant" fra bogen, og så har jeg strikket en "ramme" omkring mønstret. 
Hvordan mønstret strikkes, kan ses i denne video. Dog er farveskiftene anderledes. Derfor ser mit anderledes ud end det i videoen.



Det har jeg gjort ved at strikke de første og de sidste 6 pinde ret. Kanten er fremkommet ved at strikke de første og de sidste 4 masker ret - dvs. jeg strikker aldrig den første maske ret, men tager den løst af, fordi jeg synes, at det giver en pænere kant. 



Da jeg havde mere af garnet, der i øvrigt stammer fra Aldi, valgte jeg at hækle en machende vaskebold/vaskesvamp også.
Opskriften, der er engelsk, stammer fra bloggen What's for dinner.

Hele herligheden blev pakket ind sammen med marcipanpåskeæg og en plante. Derved var påskegaven til min mor klaret.


5 kommentarer:

  1. Skønne ting du har lavet. Rigtige forårsfarver

    SvarSlet
  2. Lavendel og den sarte kiwi-mint agtige grøn går fantastisk sammen :D

    - Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak, Anne <3 Jeg synes også, at de to farver swinger godt sammen!

      Slet

Det er altid hyggeligt med kommentarer fra mine læsere, så smid gerne en.