tirsdag den 24. februar 2015

Tæt på en fordobling af lagret

Det var absolut ikke meningen!


Min svigermor kender en venlig mand, hvis kone døde sidste år, en kone der også strikkede og hæklede.
Derfor spurgte han svigermor, om jeg kunne være interesseret i noget garn. På mine vegne havde hun sagt ja, og det var helt fint for mig med et par bæreposer med lidt garn.... et par bæreposer, troede jeg!

Det viste sig at være meget mere, jeg havde sagt ja til, så da vi i lørdags kørte fra besøg hos svigermor, var det med bagagerummet proppet, og med en stationcar var det ikke så lidt, jeg fik med hjem.


I søndags blev det meste af garnet sorteret, og for første gang i mit liv følte jeg, at jeg havde garn til halsen.
Derfor har jeg allerede nu sorteret noget fra, som jeg aldrig vil få brugt, og en del af det frasorterede har også allerede fået et nyt hjem.

Der er dog stadig en del, som jeg skal have stashet på Ravelry, for der er også en del, som jeg rigtig godt kan bruge, bla. bomuldsgarn i farver, som jeg ikke har i forvejen.


Når man nu er vild med garn, så kender man også en del til de forskellige kvaliteter, hvilket er en fordel, for en stor del af garnet er uden banderole.
Nu mangler jeg at sortere to af de små plastkasser og lidt til, men mon ikke det lykkes at få det meste "identificeret"?


16 kommentarer:

  1. Hold da op. Ja, nogen gange kan lageret godt blive for stort. Så er det godt der er andre, der også kan bruge noget :-)
    KH Christina

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg troede faktisk ikke, at det kunne være muligt med et for stort lager, men det har jeg erfaret nu ;-)

      Slet
  2. Wow! Dér var du heldig. Fantastisk med alle de fine farver. God fornøjelse :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er også vild med de mange farver! Det er bare skønt!

      Slet
  3. Hold da op, hvor heldigt. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det var - og rigtigt sødt af min svigermors ven <3

      Slet
  4. Hold da fest en masse garn! :-D Så er det bare med at finde på projekter til det hele ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ååååh ja Agnethe! Der skal også findes noget, som det kan bruges til, og derfor har jeg også foræret noget af det væk, fordi der er nogle nøgler, hvor jeg ved, at dem kommer jeg aldrig til at bruge. Så hellere at de gør nytte et andet sted.

      Slet
  5. Hold nu magle, hvor er der meget!! Det er jo helt vildt - du har jo garn til sådan for evigt! Jeg er helt pjattet med det stribede/melerede garn i sort og hvid. Hvad er det for en slags?

    SvarSlet
    Svar
    1. Det på billede 3 er Mor Aase-garn fra Sandnes. Det, som Rema med jævne mellemrum har som spotvare. Det er 100%uld og lidt stift/kradsende, men det bliver mere blødt og lækkert, når det bliver vasket. Jeg har brugt noget i råhvidt til bl.a. sutsko, en cardigan til mig selv og en babycardigan.
      Det ser hvidt ud på billedet, men er gråt i virkeligheden. Så en grå/sort-kombination.

      Slet
  6. Wow. Det er vel nok vildt. Og sikke da en lækker overraskelse til dig. Nu kan du gå på jagt i "din egen garnbutik".

    SvarSlet
    Svar
    1. Hehe, godt udtryk ;-)
      Min mand er faktisk nået dertil, at han har sagt, at jeg ikke må købe mere garn for en stund. Kun hvis det er til at supplere med - fx til et projekt, hvor jeg mangler lidt i en anden farve osv. Jeg kunne dog heller ikke finde på at købe mere for en stund. :-)

      Slet
  7. Ih, hvor ser det fantastisk ud! Det er herligt at kigge og sortere og endda gøre andre glade ved at dele ud!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er rigtigt - jeg synes, at det skal gøre glæde og nytte andre steder, end at det bare ligger i en kasse i et skab eller på loftet.
      Jeg tænker også, at den kvinde, som har haft garnet, ville blive glad for, at andre bruger det, når nu hun ikke selv fik muligheden <3

      Slet
  8. Hold da op! Det var noget af en omgang du fik.

    SvarSlet

Det er altid hyggeligt med kommentarer fra mine læsere, så smid gerne en.