mandag den 16. februar 2015

Kender du Den Dennis?


 I sidste uge var jeg fire dage i Bremen, og som altid skulle jeg tjekke div. boghandlere ud for hækle- og strikkebøger.
I den store hobbybutik, Idee, faldt jeg over "Häkelfreunde", der indeholder opskrifter på en masse søde amigurumier. Bogen er en oversættelse af den hollandske "Prettig gestoorde amigurumi's".

Dennis van den Brick er manden bag opskrifterne, og den lilla superman i bogen bærer næsten samme navn, nemlig DenDennis. Udover DenDennis er der også opskrifter på alle hans venner, som ikke er helt almindelige amigurumier.
Lige præcis det aspekt har gjort, at jeg er faldet for figurerne. Samtidig er der en lille beskrivelse af alle vennerne, hvilket giver dem personlighed.

En af mine favoritfigurer er babyen og uglen med de meget store briller:



Svigermor er helt pjattet med "Kumpel":



Når nu påsken nærmer sig, skal I også se disse to:


Man kan i øvrigt finde nogle af DenDennis' andre hækleopskrifter på Ravelry, hvor ca. 10 af dem er gratis.
Da jeg er ret glad for Instagram, følger jeg også @dendennis der.

Så er der bare tilbage at finde tid til at hækle nogle af de søde væsner ;-)


6 kommentarer:

  1. Ej altså nu bliver jeg altså endnu en gang totalt fristet til at begynde at hækle bare for at kunne udvide den yngstes samling af hækledyr med den fine kanin og ugle... IKKE flere hobbyer, ikke flere hobbyer, ikke flere hobbyer! :-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh, hvor er du sød - det kan nogle gange være svært at begrænse sig.
      Til gengæld er du en ørn med symaskinen. <3

      Slet
  2. Sikken en sød hæklebog du har fået købt dig <3

    SvarSlet
  3. Åååårh, hvor er den kanin bare sød! :) Ja, det er de faktisk allesammen, men det er helt klart min favorit af dem, du viser. Og tak for tippet - nu følger jeg også DenDennis på Instagram. :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Velbekomme - jeg kendte ham jo heller ikke inden, men det gjorde min søster :-)

      Slet

Det er altid hyggeligt med kommentarer fra mine læsere, så smid gerne en.