tirsdag den 23. juli 2013

Yarn bombing i Wien del 1

Yarn bombing, tagging, garngrafitti - kært barn har mange navne - men ikke desto mindre var der en del af det i Wien.

Det havde jeg ikke lige regnet med, for byen er virkelig i den pæne ende, og fx grafitti ser man ikke meget af - i hvert fald ikke de steder, hvor min mand og jeg kom, og vi var immervæk vidt omkring på gåben. Faktisk fik vi gået rigtigt meget, men det var også skønt, for vi fik virkelig set en stor portion af byens kroge. Havde vi fx taget en bus, sporvogn eller U-Bahnen, er jeg ikke sikker på, at vi havde set den flotte grafitti samt yarn bombing på Hundertwasserpromenade.
(I morgen får I billederne af den del af Wien)

Allerede den første dag så vi på Mariahilfer Straße følgende garngrafitti uden for en lille butik, der også solgte garn. Det var ikke så meget, og jeg fandt ikke noget spændende - desværre ;-)






Det sidste billede er dog ikke fra Mariahilfer Straße.

4 kommentarer:

  1. Jeg elsker yarnbombing. Både de større event og det, der foregår i det små til daglig. Jeg har ofte overvejet en lille smule selv men er aldrig kommet så langt.

    Men det er i hvert fald en god måde for en garnbutik at gøre opmærksom på sig selv. Yarnfreak i Århus has også pomponer på træet udenfor butikken, og det ser festligt ud.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det ser nemlig festligt ud - og det er så fedt, når garnbikserne har noget som blikfang!

      Jeg har en enkel gang været med til at lave det selv. En flok kvinder gjorde det hos en god veninde, hvor vi gjorde det på et træ i haven.

      Slet
  2. Skønne billeder. Hvor er det bare flot :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det synes jeg også, at det er.
      Ingen tvivl om, at der er blevet tænkt i farver med mere for at få det hele til at passe sammen i farver osv.

      Slet

Det er altid hyggeligt med kommentarer fra mine læsere, så smid gerne en.